jag

jag

måndag 23 januari 2012

2,5 dygn instängd...

Så var jag bara tvungen att fara UT en sväng....trots att termometern stod på -27,2 i morse och drygt -22 när jag for ut på skidor en sväng...instängd och instängd..jag har ju jobbat och då får jag inte se den älskade solen på flera dagar...

Jag är ju oftast ut på en prommis med hundarna men då är det ju denna årstid redan mörkt...

Som sagt det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder :))
Klädde mig något mer än när jag vanligtvis åker skidor, extra kalsongpar, extra fleecetjöja mmm...ja ni vet lite tjockare klädlager...

Vilken belöning jag fick på min 5 km runda....vacker så att det gör ont...vallan under skidorna var ändå hyfsat men fäste..wow...måste nog kolla upp detta mer för idag är första dagen med kanon fäste på länge....Fixa var sugen också på en tur...höll inte så högt tempo för det var kallt i ansiktet och ögona...funderar på att köpa glasögon för längdskidåkning för jag tror att jag kanske har någon gång utsatt ögona för, för mycket kyla för det rinner massor..för det kan ju inte vara ålders relaterat...

Lite bilder kommer iaf...

Snö har vi..
bastun är insnöad
 Rimfrost i björken
 Start vy...här startar jag på sjön min skidresa
Det är en sådan här bild och synintryck som jag lever för...snö, böjda träd, djurlöpor i den gnistrande snön...ett avtryck som bara modernatur kan åstadkomma..

















Klä på er mer om det är kallt...för det finns nästan inget att skylla på...gå utanför dörren och andas in denna otroligt härliga luft..plumsa i snön så blir ni snabb varma...när ni kommer in koka en kopp gott te och kryp under en filt för när man har trotsat vädergudarna och varit ut så finns det nästan inget som ger så mycket MÅ BRA känslor i kroppen...

Ha det så bra...

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera