jag

jag

tisdag 31 januari 2012

Vissa är bättre än andra....

*Ibland så kan ju livet kännas bittert och spökena komma fram...liken i garderoben....för vi har väl alla saker som man kunnat gjort annorlunda...när man har dessa bitterhets attacker så tror man att man är ensam om dessa men så är det ju inte...men det känns så ibland att alla är mycket duktigare, gjort bättre än jag...

Men men sen kommer dagar efteråt man haft självömkan....och då kan man njuta av det som är bra i livet....för det svåra är många gånger att leva i nuet...se vad jag har/gör just nu, inte igår eller imorgon...där tror jag är nyckeln till att man ska må bra...

Sociala medier...är det det nya sättet att umgås...se varandra...bara jobbigt...eller underbart....ett sätt att vara nyfiken på...kolla vad andra gör utan att bli sedd...behöver inte fråga någon om deras liv för mycket finns ju ute...

Någon jag träffade sa att man far inte och hälsar på för att se hur andra har det..vad som händer..allt finns på facebook...kanske kan det se ut så men om man verkligen vill veta något nytt bör man nog prata med denne för inte är det mycket på fb som verkligen är något....för de allra flesta inläggen är med glimten i ögat eller bilder...


Bilder gillar jag mest för det ger så mycket intryck att se dem....men jag kommer i framtiden att vara sparsam med det...för en tanke har slagit rot i mig..varför ska jag dela av mig då andra inte ens kan sätta upp en profilbil på fb....men titta på andras liv och bilder kan de göra.......


Att skaffa en bild blogg för dem som är intresserade av att titta på mina bilder är en tanke och den kommer inte att vara öppen för alla...


Jag längtar till att få fara på jobbet för då har jag bara 10 timmar till helg :)))


Har det så bra & sköt om er

3 kommentarer:

  1. Tänker du på att göra en helt ny blogg som ngt av bildbok eller? Ska bli spännande se :D

    SvaraRadera
  2. Ibland behöver man något nytt i livet...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker mycket om bilder. Inte på mig själv dock av någon anledning. Och jag är väldigt sparsam och försiktig med att lägga ut bilder av människor överhuvudtaget. Jag vill helst fråga innan jag lägger ut. Samtidigt tycker jag mycket om bilder på människor....eller kanske inte direkt bara människan...men om bilden talar. Det betyder inte att en bild på bara ett ansikte inte talar. Hm..svårt att förklara. Men jag tycker också om vardagens bilder/liv i alla former som inte alls behöver vara speciellt överdrivet i någon form.
    Nu är jag inte med på FB så jag vet inte hur det funkar där.
    Men om du gör en blogg bara delvis öppen (går det) så ställer jag mig gärna i kön för att få ta del av dina bilder.
    /-Anders

    SvaraRadera