jag

jag

måndag 30 januari 2012

Man hinner inte allt...

Som att blogga....

Fredag var ju Filips dag...4 år fyllde han...och dagen till ära så fick han sin favvo mat..

 Sen så blev det tårta...presenter....ja allt som hör till...

Lördag fick vi ett anfall..sov jätte länge....efter frukost klädde vi på oss och for i väg...Auktsjaur..Saddenåive, där vi skottade brotaket, Seidegava..
 Sen fortsatte vi till Arjeplog, köpte godis....är det långt till Racksund??....sagt och gjort så körde vi dit, var ju inte så långt från Arjeplog,vidare gick resan efter vägar jag aldrig åkt, körde genom byar jag bara hört namnet på...till slut kom vi fram i Slagnäs...dit har jag varit :))...

Eftersom Jonas är uppvuxen där så visade han runt lite...38 mil blev det...många mil i ödemarker....vägar där det finns många byar men små...det man tänker på hur hittade de hit en gång för länge sedan...

Det som slog mig var att vi startade vår resa i Piteälvens dalgång där största delen av alla träd är Tall som är avverkade i ungefär samma storlek....ett egentligen konstigt skogslandskap utan inslag av annat...björkarna är borta med hjälp av gift osv...väldigt tråkigt....från Norra Bergnäs och vidare mot Arjeplog blir det grov tall med mycket löv....Det som slog mig var att från Racksund efter Laisan ändå ner mot Slagnäs så var det mest gran....en helt annan flora...ganska otroligt att det skiljer sig så mycket inom en kommun...sen så finns det ju någon fjälltopp här och där..

Igår så skottade vi tak här hemma...snacka om träningspass...kvällen möttes på bion med Hamilton på duken...en riktigt bra film med ett otroligt ljud..helt klart den bästa Hamiltonfilmen...Persbrant gjorde den bästa rollen jag sett, bra mycket bättre än sin "gunvald"...

Nu börjar en ny vecka med massor av innehåll..jobb, skidåkning, möten, .......

Ha det så bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar