jag

jag

torsdag 19 januari 2012

Varför motion..

Tänkte här om dagen,,,varför motionerar jag så pass mycket...

En tanke som kom när vi i ett samtal kom i n på tjejmilen...vi har bokat flyget till Stockholm redan nu...bra för mig...detta år ska jag träna hela vägen ut...varför....för jag gillar verkligen inte att springa, tycker att det är bland det tråkigaste som finns...varför göra det då....

Jo, för jag vinner en inre glädje, ro...ja allt...att man får bättre kondis gör ju inget...

I år ska jag gå in för att träna för tjejmilen...följa ett träningsprogram....jag kommer ju naturligtvis att åka inlines och ta skogsprommisar...men löpträningen ska bli mer inriktad.....jag vet inte om jag klarar av det och jag deppar inte ihop om jag skulle misslyckas....för vinsten av en sund kropp har jag iaf...

Att få Må bra känslan i kroppen när man tar en skidtur med hundarna är nästan värt hur mycket som helst för den ger så många ringar på vattnet...att känna att jag orkar....
förra våren träffade jag en bekant som är jämn gammal med mig, för att citera honom...
"visst är det jobbigt att bli äldre för man orkar inte lika som förut"....


Vad svarar man då när man kände sig i sitt livs form....????

Så roligt är det att Jonas vill hänga med någon gång då och då, tänkvärt är att han har inte åkt skidor sedan han gick skola...tekniken kommer....

Idag blir det inte någon skidåkning men väl SNÖSKOTTNING....

Ha en bra dag & sköt om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar