jag

jag

måndag 2 januari 2012

Nytt år nya möjligheter....

Jag och Jonas firade Nyår i han stuga på Bergnäsudden.
En helg med fint väder och mycket uteaktiviteter, jakt och skidåkning en prommis till kyrkogården hanns också med...go mat och dryck gjorde helgen komplett..

vy från hans stuga

Lördagen bjöd på ett strålande väder..-10 klart och fint..tog några bilder denna dag. Några med kameran och några med mobilen. Kvallan är därefter också, det är så synd att min kamera signalera lite batteri så fort det blir kallt, mobilen verka palla kyla bra men då är kameran inte den bästa...

Fina kyrkan i byn

 Vi tänkte kanske få oss någon fågel, flera såg vi men de lyfte från snön...en fågel satt i topp men vi kom aldrig närmare än 250 meter..
Ibland så är det så vackert att det gör ont..
Jag hade Fixa i linan när vi for bortöver, när vi vände så tog jag Diva och Jonas fick ta Rocky och Fixa. Om jag säger så här, hans skidor går inte lika lätt som mina så hundarna hans var inte överdrivet villig att dra. När Fixa gick över till Jonas så fick han lite draghjälp.

 
Behöver väl inte säga så mycket annat än solen är vacker och mer och mer får vi börja se den varje dag..
Jonas kommer på sina Tegsnäsare med sig har han Rocky och Diva..
Jonas har aldrig förut åkt skidor med hundar knappt åkt annars heller...han tycker att det är roligt och Rocky gråter inte heller...skulle nog gå lättare om han hade andra skidor, något vi håller på att kolla upp...



















Gott folk...ha ett riktigt bra år framför er...

2 kommentarer:

  1. Ha-ha... Trevligt draghjälp verkade ni ha. Och överhuvudtaget. Et trevligt ny-års-firande i stil "Sofies bästa fest" som jag tycker :DD

    SvaraRadera
  2. Vi hade faktiskt fest med både räkor, älgfile´och riktig champagne...raketer sköts det längre bort i byn..det ringde en man till Jonas och sa..
    -kan du komma och tända på raketerna för jag har intagit lite väl mycket alkohol...vi kom i sängs vid 03 tiden..festprissar :))

    SvaraRadera