jag

jag

måndag 9 januari 2012

Kallt ...

Årets första riktiga kylknäpp..just nu står termometern på -25...
Denna kyla behövs så att isarna kan frysa på och allt ovanavatten fryser bort.

Igår kväll så tog jag och Jonas en kvällsprommis med hundarna..

En magisk promenad med endast Månen som ljuskälla..det är så häftigt..
Blir en tur idag oxå för vad är härligare än en prommis när snön knarrar under skosulorna i -25 gradig kyla och med Månen som ger fantastiska skuggor. 
Ja, ibland är det nästan för härligt att vara människa...

MEN jag hade faktiskt sett framemot en kanon tur på skidor idag fast som det ser ut så får den vänta..

Måste ner på samhället och handla upp lite i både kylskåpet och skafferiet när jag ändå är där så far jag till Jonas lägenhet och spacklar lite så är det gjort bort..måste handla lite mjöl och saker för imorgon så ska jag till bagarstugan :))

Sist men inte minst så har vi ett litet jubileum i dag Jag & Jonas...6 månader sen vi träffades...inte dåligt..vilka underbara månader..månader fyllda med aktiviteter...mys, hundar...ja 6 månader att hela mig på....dessa 6 månader har börjat jaga bort mina spöken...

Ja tänka sig...trodde aldrig för ett år sedan att jag skulle kunna må så här bra...en underbar känsla börjar jag ha i min kropp en känsla som ger mer smak...det finns bara en sak att göra....fortsätta att öppna ögona, tro på mig själv,,,,,,


Ha det så bra & sköt om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar