jag

jag

söndag 7 april 2013

Jobbhelg..

Eller vad man ska kalla det!!!!

Jag hamnade i en tanke fälla,,,,några sa att man visst har helg om man är ledig några dagar under veckan..jag protesterade ju högt.
För under mina dryga 11 år på Länsmansgården och många år inom hemtjänsten har jag aldrig hört att någon har helg mitt i veckan..

En gång hörde jag det av en man som hade sin sambo inom våden och som är väldigt törstig..
Han sa vi brukar ha "helg" när hon är ledig...

Citerar Henrik Schyffert...
FREDAGSMYS=full hemma..

För att förstärka mina tankar frågade jag all personal inom omsorgen jag mötte om det är "helg" när man är ledig under veckan..

Man har LEDIGDAGAR..blev det enhälliga svaret.
En preciserade det hela..
HELG startar kl 16,00 på Fredag och räcker sig till Måndagmorgon..

Nog om detta..känns bra att vara tillbaka på natten,,känns inte som jag varit borta något...

Igår när jag vaknade så tog jag en prommis med hundarna..

Blev bara tvungen att fota dessa HATT TRÄD..
Tycker att de ser lite lustiga ut..

 Jag och hundarna tog oss en skön prommis,,först tog vi skoterspåret till Näverliden..
 Vi tog vägen tillbaka..
När man går där efter asfaltvägen så kan ju tankarna flöda fritt, jag behöver inte gå och titta på vart jag ställer ner fötterna..

Tankarna är ibland väldigt positiva ibland negativa..Igår gled tankarna till ett inköp av nya löparskor..de gamla har jag gjort om till jobbskor..
Det negativa kan väl vara att jag troligen aldrig kan bli någon löperska för min kropp klarar det inte...några kilometrar ska vi springa per vecka..tänker jag..
Bara grusväg..

Jag tänkte ungefär så här..2 löppass på 5 km i veckan, minst en inlinestur per vecka...sen fyller jag upp resten med promenader..kanske något styrketräningspass...

Jag har lärt mig att om jag kör för mycket med något så reagerar kroppen på muskelinflammationer...

Sen så undrar jag om jag håller på att ha en 50-års kris...fast man vet ju inte om det är det förrän sen...

Ha det så bra
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar