jag

jag

fredag 5 april 2013

Känns ovant..

Att vara ledig så länge...tänk om jag inte längre kan hantera att vara ledig o ledig..tänk om jag får ångest över det...

Fast det tror jag inte inte under våren iaf...

Den sega flunsan finns kvar i kroppen något iaf..i näs/hals regionerna..
Bättre blir det..

Igår så tog jag mig en prommis med gamm hundarna på förmiddagen..skönt var det..Tog en liten specialare för att göra det hela roligare för hundarna gick en stig som det var längesedan jag gick..vi blev alla nöjda.
När Jonas kom hem så tog vi oss en skidtur också den lite annorlunda..
Vid Levas så tog vi höger till Sandvikensjön.
Premiär för Jonas den vägen.
 Fixa gumman hon gillar när man far nya vägar och det gör jag själv också..
 Vi hade ju kanon väder och jag hade kanon skidor..
En underbart härlig skidtur

När vi kom mot Åbyälven så blev jag "tvungen" att stanna och fota lite öppet vatten...så härligt att höra vattnet forsa..bara lite fågelkvitter som saknades..
Jag tror att jag har rätt när jag pratar för alla..vilken härlig tur..
Jonas är gode nöjd över att han köpte nya skidor i vinter..hans teknik går nog att finslipa ;)
Vi har det skönt i spåret, hundarna får motion och själen får sitt..

Ikväll ska jag ut o jobba, byta avdelning, komma igång igen, har en surdeg på jäsning,,Jonas har slut frallor..

Livet känns rätt skapligt nu och när jag har Rehabiltierat mitt Diskbråk under min ledighet så kommer livet att vara på topp..
Det är jag övertygad om..

Ni som kanske undrar över hur det går med mitt Dietande..
Går bra,,sakta sakta går jag ner mot min målvikt..
Har varit där dagarna jag låg sjuk men kroppen har vätskat på sig..
Fast jag är ganska nöjd där är idag, lite mera träning så kommer det att bli bra..

Fast nu går jag inte på någon Diet direkt utan äter god näringsrik mat med mycket grönsaker, proteiner, lite mjölmat..jag gjorde både pannkaka och fläskpalt med fiberhavregryn och fullkornsvetemjöl,,,jädrans goda blev det och bra mycket nyttigare..

Jag tror på en fettsnål mathållning..jag äter några frukter per dag,,någon brödskiva av surdeg kan slinka ner då och då..
Fullkornspasta dissar jag totalt,,jag vill ha riktig pasta med tuggmotstånd,,
Gjorde en supergod Lasagne igår..Jonas tyckte att den var lite "stark" men jag njöt av smakerna som sammansmälte kanon..

Jag äter så lite som möjligt med socker, har köpt hem stevia strö då jag behöver socker..
Jag har fuskat med lite godis i Påsk, faktiskt inte så mycket..gillar det inte riktigt..

Jag har tänket nu och då känns inget som en uppoffring,,uppoffring och uppoffring..jag gör det ju för min hälsa och inget annat..
Vill fortsätta att må bra, känna mig pigg,,ge mig själv lite utmaningar..

Börjar känna att livsgnistan återvänder beror det på, dieten, jobbbyte, att jag haft någon virus i kroppen sen i höstas..
Vet inte, bryr mig inte, huvudsaken att jag mår bra..

Så mycket livsgnista håller jag på att ha i min kropp att jag ska fara och köpa mig nya löparskor...
De som jag köpte förra året har jag som jobbskor..

Ha det så bra













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar