jag

jag

torsdag 4 april 2013

Så härligt..eller...

Längtat efter att få åka skidor så vansinnigt  mycket..tränings uppehåll på 10 dagar !!!!

Kroppen formligen skriker..efter motion...

Jag sov ju bort halva dagen...det var inte en svårt..

Jag och Jonas tog vovvarna med oss och for en test sväng..försökte trycka på ordentligt i backarna så pumpen skulle få jobba..ja även lungorna..

Gick bra..lite kände jag i halsen men inte farligt..

Vi startade i motvind..inte speciellt märkvärdigt efter denna vecka som varit..

Det kom "gåra"il före vi for så vallan var ju inte optimal...
När vi började närma oss Levassjön så kom det ett mäktigt "il"..det stack i ögonen så jag kunde bara glisa lite lite..så inte vart vi for utan förlitade mig till Fixa gumman att hålla kursen...hon verkade också berörd av vändret för hon fällde ner öronen som annars brukar vara upprätta och "spanande"..

När vi for tillbaka så stannade jag för att föreviga ovädret..
 Rocky och Fixa verkar då inte bry sig nämnvärt om ovädret

 Inte vi heller..ett bra sätt att känna att man lever..

Jag fann några bilder i Anns stuga som jag fotade av..
Från -93,,bilder från Norran som kom och fotade Björnen
På den tiden var en skjuten Björn något speciellt idag är det vardags händelser...vilket är lite tråkigt...

Jonas sköt denna hona i Tjapps Lördagen då vi skulle ha Älgfest men det blev Björnfest istället...

Vi följdes åt denna gång och jag tror inte att jag kommer att få uppleva något liknande som detta...Spänning, hundskall, rop, klättring....

Som Alf Renberg sa som satt och passade på Suddisgränsen..
-Jag sa på Radion att i Tjapps har det hänt något speciellt för jag hörde, Ståndskall, skott, någon som ropade sen mer skott och tyst..

Det var Aivo som skällde, Jonas som sköt 3 skott sen ropade han..
-Fia,,,det är en Björn..
Sen så sköt han 2 skott till...
Tyst blev det i skogen,, att Björnen fastnat i ett träd och Jonas fick hämta ner den är en lång och i efterhand rolig historia..

Bilderna är ju inte av bästa kvalitet..

 Ledig idag och vädret kanon blir nog en hel del ute aktiviteter, hade tänkt hälsa på Carola i Jäkna men fick inte tag på henne så det får bli något annat år istället...

Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar