jag

jag

fredag 23 augusti 2013

2 a..släppet för i år..

Skogen den vackra speciellt på hösten,,funderar varje år på att köpa mig en bättre kamera..Fast jag tror att den många gånger får vara kvar hemma för att de blir för stora. Jag tar ju mina bilder i tiden..just nu..går inte och letar motiv utan mer ser dem bara..
Därför är nog min lilla digital kamera helt perfekt..

Blir alltid lite tagen då jag är i skogen finns så mkt vackert att vila ögonen på..

Som bild 1..en människa kan inte återskapa detta vackra.
Bild 2, ett dött träd är på väg bort och ett träd av annan sort kommer och tar plats, ett ekologisk mångfald.
Bild 3, Rocky, säkert rätt nöjd då han fått skaälla på något för mig okänt djur, sprungit 24 km och det bästa av allt är att han ser pigg ut..vi har kanske lyckats med träningen..


Eftersom att jag är en höst freak (vilket ord, användes inte av mig för 20 år sedan) så ÄLSKAR jag denna höga klara luften..tänk att det har jag alltid gjort..

Minns när vi var små och gick skola i Auktsjaur och det var älgjakt..när vi slutat skolan tror jag de flesta barnen gick till dåvarande slakteriet vid gamm konsum och kollade.. minns ännu glädjen som fanns av gubbarna som jagade över en skjuten älg..lugnet glädjen, luften, dessa minnen kommer alltid denna tid varje år..
Trevliga minnen, troligen dessa som gjorde att jag började jaga..

Fast nu är det stunderna i skogen med hundarna som ger mig den största glädjen..
Glädje att veta att jag jobbar bara 1 natt under September..big smile..(nytt uttryck)
Också en stor glädje att det efterlängtade brevet från Sunderbyn har kommit..äntligen får jag komma till en ortoped för min onda axel..

Idag så ska jag fördjupa mig i den 4 meters breda GARDEROBEN...STÄD, KASTA, FYNDA,
Nå ja
 Ha hä så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar