jag

jag

onsdag 7 augusti 2013

Lite dålig har jag varit...

på att blogga..skyller på tiden..jobbar faktiskt rätt mycket nu sen jag började om efter semestern..
Jag vakade av på Måndagsmorgon..på kvällen tänkte jag men oj jag är ju ledig ikväll..tanken hann nudda jobbar imorgonkväll men då minns jag ..börjar ju inte om förrän på Onsdag och helt plötsligt så kändes jag långledig..

Konstigt hur hjärnan fungerar..hmm..och inget kan man göra åt det..

Vi var på Noliamässan igår..billigt blev det, vi handlade för 1% i år jämfört med förra året..och det känns fantastiskt billigt :) 
Fynd..ja..behövs det verkligen men nja..
Fast vi åt ju friterad camembertost o hjortronsylt..alltid smaskens 
 
Har haft en fin fin sommar..visst finns det lite spöken i huvudet men dessa kommer allt mer sällan..
Hittat några bilder som glömts bort..
Lille Arro fick mina ben att bli gele då han kom uppklättrandes uppför "stegen" till utkikstornet på Erik Larsa berget..fort på med kopplet..pust..för det är väldigt högt..fast  han var inte ängslig..
Här är trappan/stegen upp till tornet..undrar om han är en katt...
Solnedgång under vår tält natt på en ö i storavan..
Sötaste lilla Arro som håller på att vara stora killen..en riktigt riktigt fin hund/valp..skryter..ja kanske det men han är så lyhörd, lite busig, lite gosig, väldigt matglad, gillar våra skogspromenader, hjortronplockning..så lätt att ha med..
Vi bjöd grannhuset på hjortronpaj med glass..glassmaskin hade vi och mjukglasspaket..vad händer jo..strömmen for just när vi skulle börja med att vispa upp glassmeten..fast det gick väl bra med visp men glassmaskinen..jag stod och rörde runt runt i en halvtimme innan det blev glass..fast det fungerade ju :) problem är till för att lösas..
 När vi tältade fann vi en flaska med ett papper i..FLASKPOST...ska skicka ett vykort till tjejen så hon vet att någon sett det..jag fotade och sen kastade vi tillbaka flaskan i Storavan och hoppas på att någon annan får se den..

Minns hur man som lite gjorde flaskpost, fast jag fick aldrig något svar därför tänker jag skriva till denna lilla tjej..







Idag så regnar det..rätt okej ändå för det är vansinnigt torrt i markerna..jag vill ju plocka lite svamp..så jag säger halleluja regn..

En vecka väntas med både sorg och glädje..
Drygt 15 år sedan så skadades min kusin Rolle sig svårt i en skoterolycka, nu på Fredag ska vi begrava honom..en blandad känsla har funnits hos mig...har dessa dagar ofta tänkt och sett honom som den busiga kille han var innan olyckan tankar som bara funnits hos mig just när olyckan skedde..
Minns när han kom hit till oss en vad jag minns midsommar med kepsen på sned solbrillor..allmänt lite tuff..raggandes i hans Mercedes...skulle bjuda Jonas på lingon vodka fast Jonas avböjde...då fick han lite gliringar från Rolle och hans grabbgäng..känns ändå skönt att ha sådana minnen istället för att bara minnas honom sittandes i en rullstol och inte själv kunna förmedla sig...

Dagen efter på Lördag ska vi på bröllop i Bergnäs, en kusin till Jonas gifter sig..
Trevlig att få rigga upp sig lite.. 

Fast nu tror jag nog att det är dags att krypa ur pyjamasen och börja göra något ..

Ha en kanon dag
&
Fånga den

2 kommentarer:

  1. Det tar sin tid och energi att blogga och ibland har man inte den... Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Fast jag tycker det är skoj..gillar att läsa andras bloggar..bra mkt roligare än fb..

    SvaraRadera