jag

jag

måndag 30 september 2013

Ännu en helg i skogen...

Vi har haft det bra i helgen..Jakt, go mat, köttstyckning...fin väder..helt enkelt underbart..
Glömde ju lillkameran hemma så det fick bli mobilen..fast när vi packade ihop för hemfärd så fann jag storkameran, rackarns också..


Inget är som väntans tider..
Fann detta vackra övergivna hus mitt i skogen vid Slagnässjönsstrand, sen visades det vara Angelicas morfars föräldrahem.
Köket i det fallfärdiga huset..
Det som gjorde detta hus så speciellt är att halva huset hade varit någon slags ladugård, försökte få med ett bås där det stått något mindre djur..
En förfallen bro som en gång ledde till bosättningen.
Vackert är det runt Storavan just nu..


Lillemannen våran fick en promenad i koppel, han tyckte att det var härligt att rulla sig runt i gräset.
Så här fin blommar Anns halvdöda blommor som jag övertog av henne..
Vi hade så tur att bli bjuden på äppelpaj hos Ann på hemvägen..Albin uppskattade glasskrämen..



Ja, nu börjar allvaret igen, jobbet väntar, en mjukstart med 2 nätter sen ledig igen..fast jag har en rätt så späckad vecka med diverse göromål..
Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar