jag

jag

onsdag 30 mars 2011

Äventyr på 2,5 timme..

Ett äventyr i den bemärkelsen att jag halva tiden hade hög puls både av ansträngning men även av rädsla..

Ni som har åkt E 45 över Rönnberg vet hur uppför det är från båda hållen..
Vad tror ni det är på skidor..kan säga att skoterleden som jag följde är väldigt isiga till Krubbjokk..

När jag nådde högsta punkten så stannade jag och intog lite vätska(sportdryck) och tog mig en funderare om jag var riktigt "hundra".

Högst upp tog jag denna bild (synd på alla hyggen)
Sen så blir det väldigt mycket nerför..djävlar så fort det gick ibland, Fixa ville inte springa så fort så hon var efter mig och bromsade faktiskt lite..

Jag var lättad när jag kom till 45 och fick ta av mig skidorna för att passera vägen för då vet jag att backarna som är framför mig inte är av värsta sorten.

Vi stannade för lite vätska..
Tokig som jag är funderar jag på att åka Auktsjaur-Reivo-Arvidsjaur, då slipper man de värsta backarna både uppför och nerför.

Fixa tyckte att vi skulle vända när vi stannade till vid Reivovägen.
Tog nästan 100 meter mot Arvidsjaur innan hon var med igen.
När vi kommit på Akkavaremyren så fick vi lite sällskap..4 st Renar.
Tur...de hade ett annat spår och for från oss, gissa om Fixa ville haka på åt deras håll.

En sträcka utan vare sig mot/från lut hade vi nu framför oss, en sträcka där jag kunde bara skaita på. När vi kom till Arvidsjaursjön så blev jag tveksam Flygbryggan eller Dollars...Förra året så åkte jag till flygbryggan så det fick bli Dollars vilket jag ångra de lite för jag hade glömt bort hur uppför det var från sjön..inte bara uppför utan en backe vid renslakteriet som inte så så farlig ut visade sig bli en puckelpist sträcka...ärligt så trodde jag inte att jag skulle klara den hela vägen..men men det gick ju. Nästa gång så tar jag Flygbryggan.

Vi fick vänta utanför Dollars tills Thomas kom och hämtade oss.
Fixa och även jag tittade på reklamskylten och drömde om något smarrigt..

Detta var mitt lilla äventyr för denna gång..planerar för någon fler..

Skulle vara roligt att åka några dagar och övernatta i tält men då behöver jag en pulka för det är jobbigt att åka med Ryggsäck..

Några fler dags turer ska jag göra i vår både här hemma och till fjälls..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar