jag

jag

fredag 25 mars 2011

Solen är framme...

Idag så lyser solen för mig..tidigare under veckan så har jag sovit bort all eventuell sol..

Det tråkiga är att det blåser men det skulle visst avta..jag far upp till Saddenåive i helgen...ett ställe dit jag har återkommit hela mitt liv, kanske inte så konstigt för vi började vara där -76 eller -75 minns inte riktigt.

Känslan jag får när jag börjar se fjälltopparna vid Lutton kan jag inte beskriva men det är en skön känsla.
Kanske samma känsla som hemvändare har..vad vet jag.

Energin som jag brukar ha är som borta..jag hoppas att den återvänder fort för detta är inte skoj.

Ha en bra helg skicka kanske något inlägg från mobilen..

5 kommentarer:

  1. Satt och sket i bologneparken mitt i Paris 1977.
    Och det efter att ha försökt få komma på en toalett med hur många toaletter som helst omkring sig var man än befinner sig i stan.
    (Jag kunde inte franska)
    Så tänkte jag där jag "satt" på hur lätt allt är där hemma. (ett par gick förbi min buske)
    Att oavsett vilket hus eller vem man frågar okänd eller ej så får man låna toaletten.
    (Någon joggade förbi) Ingen ville se mig fast man såg.
    Ok..jag var skitig och möjligen något icke moderätt men ändå. (en italienska gav mig sin halva hamburgare och sa att jag luktade) Här uppe..vem bryr sig. (hon såg till att jag fick ducha)
    (Jag sov i parken där det mördas flest varje år)
    Lappland är förlåtande och man kan fråga om en toalett och alltid få ett ja..eller gå ut i en av de största "parkerna" och skita utan att någon på hundra år kommer att trampa i det du gjort. Och du kan ligga över utan att bli mördad.
    Om såna tankar ger energi..jag vet inte..bara en tanke.
    Men du..ta och res till Paris utan bokad biljett eller bokat hotell. Ta tåget för att göra det ännu mer jävligt. Det är dumt men ger jävligt mycket att utforska i mänskligheten.
    Samtidigt är det så förbaskat härtligt och obeskrivligt spännande och livsgivande att man baksnar att bara kasta sig ut.
    Det är det som är så underligt..att vi behöver allt det där mänskliga/underliga/hetsiga/oväntade även om vi gillar Sadenåive och att bara vara i allt vi är så bekanta med.
    Sa han sittandes med en spruta i armen och ett piller i mun.
    -Anders

    SvaraRadera
  2. Kortisonspruta och värktabletter
    Roligare än så blir det inte:)
    -Anders

    SvaraRadera
  3. Skulle önska att jag var så äventyrslusten men jag är för gammal för det..

    Tråkigt med sprutan och pillren..krya på dig.

    SvaraRadera
  4. :) Du är naturligtvis visst äventyslysten. Tomas likaså.
    Gammal är vad man ser sig som.

    Känner man för det och vill ha ett "lätt" äventyr som drabbar ens ego sisådär.
    Ja då sticker man genom att vara två.
    Visst..skyddad verkstad men ändå..härliga problem uppstår i alla fall. Om nu inte någon av de två förtar den andre. Det blir lätt att någon tar komandot och sen är hela upptäckardelen och "bestämmandet över vart man ska" förstört för den andre.
    Vill man verkligen pressa sitt ego så far man ensam. Problemen blir knappast fler men man blir tvungen lösa dom själv. Det ger en hel del. Däremot att uppleva ensam förlorar en del i att man inte har någon att dela grejen med. Det är det oväntade som är det som i slutändan ger för själen och minnen. Som en härlig punktering mellan Eggelts utlopp och Forsnäs samtidigt som reservhjulet är tomt.
    Jag är betydligt äldre än er. Kan ibland se "vardagen" som hopplös. (vem gör inte det då och då.) Jag borde också ta en sväng igen med tomt reservhjul. Då blir en blogg såååå liten..
    Har jag pengar kvar till hösten så fösvinner nog Anders ett tag..förhoppningsvis.
    Tåget naturligtvis..måste ju ta ett tag..vändstation någonstans vid medelhavet kanske..om jag nu inte kommer ut till Azorerna. Och då är det inte långt till Bahamas och sen ligger ju Sydamerka inte långt bort för att inte tala om...................
    För att inte förta resans "att vara där just nu" så skickar jag aldrig vykort
    -Anders

    SvaraRadera
  5. Det är de gångerna som det inte gått som på räls som man minns...vi är några som funderar på att fara på en hälsovecka till våren...kan bli väl så spännande för vem kan riktigt säga vad som är hälsosamt...1-2 glas vin / dag är så bra för hälsan läste jag i veckan i tidningen i form..
    /Sofie

    SvaraRadera