jag

jag

torsdag 2 maj 2013

En skön ledighet..

Har vi haft i Bergnäsudden..Vi har mest dolat på och haft det skönt..

Skidturer på Storavan har det blivit,,vedhuggning,,promenader,,o lite annat smått o gott..

Inser oxå att det är mycket HUND i mina inlägg... men det blir lätt det när man har med dem nästan jämt..

Vi bytte hund jag o Jonas..Rocky blev lite tjurig med Jonas..
Gick mycket bättre med mig......
 Detta landmärke står vid Storavansstand på Jonas skifte,,troligen ett sjöfartsmärke, lite fint tycker jag att det är..
 Vi tog oss en promenad med hundarna till den öppna stora vaken där det är massor av fåglar nu. Svanar skriker och jag tyckte att jag såg en måsfågel av något slag på isen, troligen en tärna. En stor örn seglade över isen och en annan stor rovfågel med svarta stora prickar under vingarna flög mot vaken..mycket mat ligger där o guppar för fåglarna..
 Fastän jag är en skidåkningsfantast så är det bra härligt med barmark
 Vi har hållit på med vedhuggning..jag drog ihop riset som låg på isen, Jonas ville inte att riset ska fara i sjön..en härlig brasa blev det iaf..
 Nu  börjar livet om med jobb o allt vad det innebär..ska till doktorn idag för min onda vänstra axel få se vad det innebär..

Hoppas att ni har haft en skön härlig vår och att ni ser försommaren komma med glädje..

Vi har så mycket skoj framför oss att vi står mer som bara o trampar ;)

Ha det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar