jag

jag

onsdag 13 mars 2013

Downshifting...

Låste en annons i gårdagens Aftonblad och såg "den nya trenden Downshiftning..

Jobba mindre----lev mer...

Ungefär innebörden av denna trend,,har ju googlat på ordet och läst om människor som förändrat sitt liv ..från att ha varit en hög chef till att börja städa bara för att få mer ledigt att kunna leva...

Precis vad jag tänker..fast jag säger som så..

Jag lever INTE för att jobba,
Jag jobbar FÖR att kunna leva..

Googla gärna på ordet...

Är inne på andra hälften på min mastodont vecka...bara Tor o Fre kvar..

Känns ju riktigt skönt..sen är det 2 veckor kvar av dagjobbet..
Är mest besviken över att jag inte pallar att jobba heltid dag...mycket mycket roligare...men jag hinner inte vila upp och träna det jag behöver...tyvärr..det som känns mest bittert är att det är jobbet som ställt till det..

Men jag försöker se framåt och ta det positiva med mig när jag går vidare i mitt liv..kanske går jag tillbaka till dag igen då mitt liv är annars men det kanske aldrig blir det och då får jag se det positiva i det jag fick..

Men jag tror att jag kommer att piggna till...

Nu ser jag framemot helgen och massor av roliga intryck,,ska försöka fota lite..

 Ha det så bra.. 

2 kommentarer:

  1. Klokt att du inte biter ihop och försöker fixa dagjobbet ändå. Du verkar veta vad du behöver och det är inte illa alls.

    SvaraRadera
  2. Jag klarar inte av att inte hinna träna och att ligga efter med hundarna...

    SvaraRadera