jag

jag

onsdag 6 mars 2013

Vänta o väntar..

På att få veta om det blir någon valp för oss..de ska komma i slutet av veckan eller i början av nästa...

Vi pratade om vad ska vi gå på..utseende, energin eller vad...

Hoppas på att valpen väljer oss och då får han se ut som den vill..

Vänta också på att få börja jobba natt igen...Väntar på att kunna vara ledig 3 veckor i vår...väntar på den bästa lånåkningsdagen i år...
Helst skare önskas men då vet jag ju också att skidåknings säsongen snart är över...

Och då får jag vänta tills de sopat vägen så att jag kan åka inlines och springa...

Vänta på sommaren och inte att glömma hösten..

Så mycket väntan men det kan ju vara skönt och uppiggande att ha något att se framemot...

Fast jag har ofta mycket som jag ser framemot,,,en god middag,,,en vistelse i stugan,,,

Behöver ju inte bara vara stora saker att vänta på..

Tittade på tält igår kväll,,drömmer mig bort att få fara med båten o "båtluffa" på "havet"..Storavan och dess intill liggande sjöar..

Tänk att få vänta o planera en tur med båt, hundar, tält, älsklingen, god mat kanske få sova på någon fin holme någonstans på "havet",,
Fiska medans man puttrar fram på vattnet..
Det är något att drömma om..

Sen så väntar jag på att få fara och gå på fjället..det kommer vi att göra också (har jag bestämt)...bara vi har ett tält...

Tänk så mycket jag har att vänta på..

Nu väntar snöräven på mig och det är inte lika roligt :)

Ha det så bra

2 kommentarer:

  1. Saknar stugan på Granholmen i Storavan... Har inte varit på Storavan sen vi blev av med stugan, men det är verkligen ett hav. När morfar levde tuffade vi omkring i hans stora båt, Baloo, på det "havet". Ha det gott och hör av dig över tältet när du vet hur du vill göra. Annars kan jag ju rekommendera kåtor ;)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna köpa en lättviktskåta men jag tycker att priserna är lite för hög för mig..vore en sak om man använde de ofta...Vi tittade på ett Berganstält i Fäviken..Jonas ryms i det :)..hittade på länken du skickade de hade bra priser..

    SvaraRadera