jag

jag

tisdag 26 mars 2013

Skaplig dag..

Känner en positiv känsla som börjar leta sig fram inom mig..
 funderar om det är något virus jag burit på hela vintern..typ 5 månader..

Febern i helgen kanske sköljde bort den...
Värken finns men är inte outhärdlig,kan leva med dem...

Idag vaknade jag vi 06 tiden bara så där..Fixa hade kurat i hop sig i benvecket, varmt o skönt..

Jonas bjöd på kaffe och 2 Alvedon åkte in...sen så kom jag sakta igång..

*Städat huset, dammsuget och torkat golvet
*Satte en skållning
*Satten en vetespecialdeg,,surdetförstås till Pitabröd.
*Kokade lingonsylt
*Rårörde hjortron
*Rostade en Musli ugnen
*Surrade med Maria
*Gjorde Påskbröden
*Kokade Fläskpalt
............massor har jag hunnit,,jag har några månader att ta igen..

Lite bilder..

Glömde att jag fick "jaga" Rocky som smet från hundgården..
Jag hörde hur Tajson stod o skällde o tittade ut..Rocky stod på snön mellan hundgården och stor garaget..Jag sprang ut i mina kalsonger och T-shirt med tjocksockar på och Foppaskor..
Försökte med snäll stämma ropa Rocky KOM..då sätter han sig ner..
Jag sa Rocky KOM HIT..då tittar han bort..
Det var inte läge att plumsa i djupsnön med foppatofflor..då fick jag den briljanta iden..jag hämtar hundmatspåsen..
Kutade till bron..sprang tillbaka med hundmatssäcken..prasslade i den och sa Kom Rocky..då kom han plumsande i djupsnön, satte sig ner och ville ha mat..
Lärt dem det då vi har dem lösa på gården..PRASSEL=MAT o en Jämte säger aldrig nej till mat :)

Emla och hennes matte kom och surrade bort en stund. Rocky blev VÄLDIGT uppvaktande.
 Kokade lite "hälso"Palt idag..blev förbaskat god..
 Blir nog smaskens till Påsk
 Lite Påskbröd..
 Har klivit upp ur tunnan och ska slöa lite ikväll..

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar