jag

jag

lördag 2 mars 2013

Olika..

Man kan inte beskylla väderguden för enahanda väder..riktigt varmt så varm att skoterspåren börjar vara högre än snötäcket..vägarna blev ju bara..
1DM nysnö på det........

Igår var det -17 och nu på morgonen -11 o det snöar..

Man hinner ju inte bli less :)

Ska bara försöka få i mig mitt morgonskaffe innan jag ska kasta mig i skidspåret o provåka mina nya skaitskor...

Började tänka på folk som då o då blir irriterade på människor som skriver inlägg o bloggar hur mycket som helst och skriver hur "duktiga" dom varit..

Men vems är problemet,,den som skriver eller den som läser..problemet sitter ju hos den som läser för som sagt..man kan bara ändra sina egna tankar inte andras..kanske livet skulle bli roligare om man låter sig bli inspirerad av alla de "duktiga" människorna istället..

Jag tycker inte att jag är duktigare än andra på något vis men jag kanske försöker få ut så mycket av mina vakna/lediga dagar..

Jag börjar må riktigt dåligt om jag inte får ut och träna,,jag älskar att laga mat och jag gillar att baka matbröd,,jag skulle så vilja vara "duktig" på att städa och plocka bort,,stöka och förändra,,,men jag är inte "duktig" på det,,

Försöker att vara "duktig" på att MÅ BRA men just nu så är jag inte det försöker finna orsaken till det,,kanske bara en formsvacka men jag har liknande känsla som när jag gick i väggen för många år sedan...

Det jag kan tycka att jag är "duktig" på är att hålla kontakt med kompisar men jag har börjat låta det falla också...känner varför ska jag bara hålla kontakten...kanske är det att klättra på vuxenstegen eller så börjar jag ha lite energi.....men jag har inte energin att jämt vara den som tar kontakt så vissa kompisband har försvunnit...tråkigt...

Hur kul skulle dessa socialamedier vara om inte människor skriver...för vem vill bara se typ "gillar Halens" sidor nä jag tycker folk ska skriva mer och gärna lägga ut bilder på hur duktiga de har varit för det inspirerar MIG..

Ska vi inte kunna hälsa på varandra utan att det ska vara middag eller fest,,vi ska inte kunna göra inlägg för då är man för mycket,,,etc.....

Då är det väl tur att det finns FB och liknande så att man ser något litet "gilla" för då vet man åtminstone att de lever..inte heller så sjuk att de inte orkar trycka på "gilla"knappen...

Ett enkelt sätt att umgås på också man behöver inte klä upp sig inte heller kamma håret...

Ha det så bra och sköt om er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar