jag

jag

tisdag 5 mars 2013

LEDIGDAG....

Försöker hinna så mycket som möjligt dessa dagar av ledighet..

Städ, tvätt, skidåkning,,,,listan är lång och jag har ingen aning om hur jag ska hinna med allt..

Började dagen med en LÅÅÅÅÅÅÅng frukost...

Sen bar det iväg på skidtur NR 1 med Tajson och Diva...gick mycket lättare idag med nyvallade skidor..7 km blev det i ett sakta tempo och massor av svett..
Söt Tajson var alldeles isig..Tänk om han hade varit 20 cm högre och vägt det dubbla..vilken draghund jag skulle ha haft...han jobbar på bra efter sina förutsättningar...

Sen så kom Carola och vi åt lunch och surrade på ett bra tag, inte så ofta man hinner umgås..

Jag blev sugen på att baka lite bröd och gjorde ett riktigt Rågsurdegs bröd och tillsatte frysta lingon..har inte provsmakat de ännu för de ligger på galler och ska kallna...

När Jonas kom hem så for vi ut på skidtur NR 2..Klassisk skidåkning..gick riktigt bra..hade försökt valla upp med bra fästvalla...

Fick Diagnosen från MR...ett Diskbråk som inte går att operera...som ligger och trycker på en nerv..vad det riktigt innebär ska jag fråga min sjukgymnast som jag ska till imorgon...en skada som jag fick för flera år sedan då jag gjorde mig illa i ryggen vid en förflyttning av en patient..

Skönt ändå att veta,,funderar lite hur det ska gå när man blir äldre och inte orkar hålla på och motionerar som jag gör...Förstår nu att jag aldrig kommer att kunna jobba fullt ut heller vilket jag märkt av nu när jag jobbar 100% det är en av orsakerna till att jag går tillbaka till att jobba natt..mer ledigt så jag hinner träna...

Att leva med det har jag ju gjort redan i flera år så det vet jag vad det innebär och det stora smärtgenombrottet jag fick i höstas var av samma karaktär som när jag gjorde illa mig och det vill jag helst inte uppleva igen...

Men jag blickar framåt och tror att allt blir bättre när jag börjar jobba natt igen...

Nu ska jag smaka mitt bröd och förbereda mig för TRÄNINGSVÄRKEN som jag tror kommer att infinna sig imorgon :)

Ha det så bra
 

2 kommentarer:

  1. Håller med dig Lena :)
    Den går över och man känner/vet att man gjort något :)

    SvaraRadera