jag

jag

tisdag 8 februari 2011

Äntligen.....

Så är det lite ljust på morgonen och jag såg solen idag när jag vaknade nu på eftermiddagen.

Ni som inte har jobbat natt kanske inte riktigt förstår vad jag menar..
När dagarna är som kortast och man jobbar många nätter och sen är det mulet när man är ledig, då hamnar man i en mörk bubbla och iaf. jag börjar må illa av frånvaro av ljus..

Nu känns det inte lika farligt att ha sovit bort kanske den bästa dagen denna vecka för man hinner med lite av den..



Jag älskar solen på vintern även andra årstider förstås..men när det blir för varmt så orkar jag inte..kanske går det att träna upp..eller så är det som i testet jag gjorde i Blossommagazin...där framkom det att jag är en Pitta och vi gillar inte när det blir alltför varm..  vad mycket som stämmer in på mig när jag läste vad en "pitta" är..

På jobbet så snackas det utlands semestrar...skulle inte sitta helt fel men så kommer man till prioriteringar....fasiken vad jag skulle vilja göra mycket men allt kostar...
Kan jag titta bort när jag ser på altanen och gilla läget ett år till??
Kan jag tänka lågbudget i vår??
Shoppa mindre???
Äta billigare??
Fasiken listan kan göras hur lång som helst,,svar ja kan sättas på det flesta frågorna..fast nej också på vissa..

Imorgon så ska vi ha apt på jobbet och spika nya schemat...hyftsat nöjd blev jag.. jobbar mycket i början för att sen ha det bättre..
Semester och annan ledighet hägrar framöver...vad jag ska vara ute och ladda upp batterierna i kroppen...
Troligen så är jag solcells driven..

Ha det så bra och sköt om er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar