jag

jag

onsdag 23 januari 2013

1 a gången...

Som jag följer en diet..men du är väl inte tjock säger alla..nä det är jag inte direkt MEN jag skulle så vilja få bort mina "sluta snusa" kilon..

JAg har gjort någon gång en detox men det har mest varit för att få bort ett enormt sötsug..

I Måndags startade jag en Dukan diet...fördelen med den är att jag får äta mig mätt och behöver inte väga livsmedel,,nackdelen är att det kan bli enahanda med att äta så mycket protein..

Jag gillar ju protein så det går ändå rätt bra...

Om det beror på att jag börjar bli gammal eller vad men jag kan inte gå ner i vikt lika lätt numera som när jag var yngre...vi tränar ju mycket kanske att det är en förklaring...gillar egentligen inte ordet banta,,utan jag ser ett nytt sätt att komma ner till min idealvikt..vill inte att vikten ska smyga sig på ..jag har dåliga knän, ett högt kolesterol som är ärftligt,,,typ 2 diabetes finns nära i släkten...artros har jag också...så att börja äta onyttigt och öka i vikt finns inte i min värld...

Vi äter bra mat och jag älskar att laga mat så det är inte det...men kilona finns där och skapar oreda hos mig...om jag lyckas blir jag nöjd händer det inte något får jag väl börja träna ännu mer...och det kan jag snart när jag går tillbaka till nattjobbet 1 APRIL.

Första veckan är det vara protein, sen så läggs kolhydrater in pö om pö...
Om jag klarar att gå ner 5 kg med hjälp att detta så får jag betala priset av att måsta ha en ren proteindag/vecka...resten av livet typ...

Fördelen att äta mycket protein är att musklerna blir kvar..

Jag kommer att varje vecka lägga ut "resultat"...att det händer något i kroppen känner jag..för jag fryser massor :)

Igår så var vi och hälsade på AJVO som har flyttat in hos Åke och Carola..tror ni att jag blev mindre valpsjuk :) Fin en aningen trött lite Jämthundsvalp..ska bli roligt att få följa honom...
 
Idag har jag LEDIGDAG tänk att imorgon har jag LEDIGDAG  så skööööönt...

Massor står på agendan dessa ledigdagar,,skidåkning, bak, paprikamiddag med vänner...måste ju sätta upp mina nya gardiner till sovrummet och testa det nya sängöverkastet...få lite "vårkänslor"

Härligt med dagsljuset som börjar komma tidigare och tidigare för varje dag..
Snart ska jag sätta mig på skotern och sladda lite..

Ha det så bra 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar