jag

jag

tisdag 29 januari 2013

Något mindre..

Trött idag...blir nog bättre ska jag se..

Undrade igår då jag dolade på..undrar om jag är en lat människa som vill gå tillbaka till natten..man är ju ledig så mycket mer...kanske är det så..

Mitt ordspråk som jag lärt mig leva efter och som jag mår bäst av.

"Jag lever inte för att arbeta,
jag arbetar för att kunna leva"

Med det menar jag,,,jag kan vara utan den extra tusenlappen för att få mer tid för allt annat som ger mig massor i livet..

Igår så blev det lite av varje..det enda jag inte fotade var snöskottningen i 1 1/2 timme...pust,,har träningsvärk idag :)
Kanske några saker till,,

Kanske den bästa dieten av alla, Maria bjöd över mig på kaffe och då satt detta på deras kylskåp. 
Filips tårta,,ska följa honom på skidkul på torsdag bara jag hittar att köpa honom ett par skidor för han gick sönder igår :(
 
Det blev iaf, några "snöskottar" bilder. Jag skottade på framsidan för att hundarna skulle få busa lite. Rocky fick vara fast kopplad och Fixa lös.

Tog bilderna med mobilen därför kvallan.. 
Mina fina hundar..
Diva tog stigen, Divas bajsarstig :)
Såg på hundarna att det hände något på mamma o pappas gård, så kom Ida , deras stövare i full karriär på vår gård. Fixa startade för att möta upp men när jag ropade så kom hon direkt tillbaka och jag sa bara ligg o hon la sig ner. Då tog jag bilden. Är väldigt mallig över det för är det något jag inte lägger ner tid på så är det dressyr...
Jag har ju döpt om henne till "Fröken Fantastico" :) 
Eftersom att vetemjölssurdegen växer över sina gränser i kylsåpet så var det dags att baka lite..Till Ann o hennes familj. Roligt att baka till dem för de uppskattar dessa bröd..









Jag har nu gjort min första fas i Dukandieten,,Attackfasen..
Igår till middag så bröt jag den och åt Broccolimos till köttet..så gott,,,några körsbärstomater åkte ner också..

Jag kan nog inte vänta att gå ner 5 kilo på denna fas för jag har ju inte så många kilo att gå ner..

Men följande har hänt..-1,5
Rätt nöjd ändå..jag har ju fuskat lite med både paprika middag och tårta..

Nu är jag ju inne på nästa fas.. Cruisefasen..får äta grönsaker också :)

Kommer med rapport om min vikt resa nästa vecka..

Ska försöka ta mig ut en sväng på skidor innan jag åker på jobbet :)

Ha en riktigt bra dag


6 kommentarer:

  1. Undra på att du är trött,som du sjoar på.

    SvaraRadera
  2. Jag slutar alltid jobba sista mars. (mitt val)
    (Tack shefen.)
    Börjar igen november. (mitt val)
    Jo...jag har inga pengar.
    Fiskar jagar , äter.
    Det har funkat i hela mitt liv.
    Måste dock spara för att köpa potatis.
    Att ta vara på sommaren är det jag prioriterar.
    Och utan min prioritering hade jag flyttat för länge sen.
    Sommaren är mitt val. Vintern är mitt sparande för att ha råd med sommaren.
    Jag har aldrig köpt kläder på flera år.
    (man borde ge mig sponsring då jag alltid bär firmakläder:)
    Slutat resa.
    Inget har jag köpt utan prioritering av sommaren.
    Man skottar sin snö....sen när sommaren kommer lever man ut.
    Kanske lite svårare att leva efter min sak om man älskar vintern då den är längre.
    Kanske borde vi sammarbeta. de som gillar sommar jobbar vintern. Och de som gillar vintern jobbar sommaren.
    :)/-Anders

    SvaraRadera
  3. Fin fundering:)
    Men vad gör vi som ser tjusningen i alla årstider ??

    SvaraRadera
  4. Ja..fortsätt att trivas med det
    Mvh/-Anders

    SvaraRadera
  5. Enkelt...jag försöker leva varje dag :)

    SvaraRadera
  6. Vem gör inte det
    /-Anders

    SvaraRadera