jag

jag

fredag 25 januari 2013

Vet inte..

Varför det blir så att jag oftast skriver inläggen på morgonsidan...om jag hade dagstidningen på morgonen hade jag nog suttit och läst i den men nu är jag på datorn ist.

Igår så skrek det inom mig..far ut i det vackra vädret...jag skyndade mig hem från samhället där jag hämtat volvon...kastade i mig lite mat och drog på mig mina nytvättade skidkläder..selade på Fixa gumman och vi for ut...

Ett kärvt före var det.. men så skönt ca -10..
 Jag la ut denna bild på laikaklubbensidan på fb och en hade svarat 
"jag blev inspirerad av din vackra bild och for ut på en skidtur"
Känns roligt när man kan inspirera människor..
 Vad jag älskar detta..helt otroligt vilken allsidig träning det är och sen så får man ju i sig solljuset och friskluft.

När vi var på väg hem såg jag att Fixa spetsade upp örona ..något hade hon sett och började "jaga"..en liten stund efter uppenbarades detta
 Detta var det sista spannet av 3..Fixa var inte så säker på vad detta var hon "boffade" åt detta mystiska..

Jag försökte få en bild av alla 3 spannen samtidigt men det hann jag inte för det strulade med mobilen...

Måste ut och leta ett batteri till digitalkameran tror att det kan vara det som strular...

Dagen avslutades med en Paprika middag hos Maria & Janne,,
Förrätt: Gratinerade Paprikor
Varmrätt: En mustig köttgryta med paprika och massor av rotfrukter.
Dessert: Vanilj pannacotta med citrus och vaniljsockrade Jordgubbar..
En riktigt trevlig kväll med god mat, gott dricka och trevligt sällskap.

Citerar Dan Vidman som också var där med sin fru Monika som drog igång allt detta med temamiddagar..
"det känns som det är Fredag"
Vardagslyx...

Nu väntar en jobbar helg...jippii..nja...men men bara att bita ihop..

Ha en härlig helg alla

2 kommentarer:

  1. Nog är det härligt att vara ute. Ibland funderar jag om jag skulle tycka det var lika härligt utan att hundarna var med. De är liksom pricken över i:et :)

    SvaraRadera
  2. Det blir som att man delar en upplevelse med någon..

    SvaraRadera