jag

jag

torsdag 10 januari 2013

Jag försöker....

Att komma iform och orka börja om att träna...
Man måste börja med det man äter tror jag,,om jag äter det min kropp mårbra av inte det hjärnan vill ha,,för den vill ha belöningar hela tiden..

Min mage har ju krånglat till och från hela tiden ett längre tag,,trodde att det skulle bli bättre av att jobba på dagen...men icke det...

Jag har upptäckt att om jag äter godis eller söta kakor så blir jag sur i magen...vet inte riktigt hur det kan komma sig,,,lite choklad går men söta godisar som jag älskar börjar kroppen reagera på...kanske att jag har en obalans i tarmfloran...nåja jag kör med ett glas proviva varje dag...fruktsallad till frukost med turkisk yoghurt,,lunch något kött, grönsaker en surdegsfralla..det klara jag mig långt på....tänker göra ett uppehåll till Påsk med ett vinglas,,,fast på Lördag har jag ett uppehåll...då tänker jag äta något gott och dricka ett glas rött,,,för Lördag är ju faktiskt min dag...

Eftersom vi är i "kom i form" tagen så efter träning på kvällen så gör vi en smoothie,,jag plockade ju så mycket bär i höstas så det finns..

Vår favorit är..jordgubb/blåbär..

 Igår på provade vi denna..

Hjortron...riktigt god i smaken men kärnorna var lite för många av..
 
  Fick denna kalender på tjejmilen av Kommunal..rätt så bra..man kan föra in aktiviteter och vad man äter varje dag...

Kollade in tjejmilen i år...och upptäcker att den går av stapeln första älgjaktshelgen...så jag får lov att passa för den i år...det kommer fler år..

Igår kväll så tog vi en skidtur på 8 km när Jonas kom hem från jobbet,,åt den färdiga kycklingsoppan,,och sen så tog vi oss ett dopp i badtunnan..

Det kan man kalla en härlig lyx kväll..

Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar