jag

jag

söndag 6 januari 2013

Kallt..

Om det blir för kallt så far vi inte..-20 här..okej vi far..Hundarna ville inte stanna hemma idag för de var lika rallsjuka som vi :)

Runt Moskosel och Suddis så visade termometern på ca -26 mest låg det kring -23..

Vi såg 5 älgar innan Abraur...men jag hann inte fota en enda för de hade så bråttom iväg...

Otroligt vackert var det efter vägen..

Stannade vid utloppet på Abrarsjön och tog någon bild..

Tror att ni ser hur kallt det var.

 Vi skottade taket på vår stuga..mindre snö än förra vintern, vi körde till Seidegava för att fika upp vår medhavda matsäck,,,gissa om vi blev förvånade när Ann o hennes familj var där också...skottade tak förstås...kallt...

När vi for hem så tog vi vägen över Arjeplog...
Nedanför backen bor Roland Pantze...när jag såg denna vy så fick Jonas stanna bilen för lite fotande..
 Jag tycker att man kan se att det är rejält kallt, det hade bildats "kall" dimma på de stora sjöarna..

Roligt att fara iväg en sväng att få se lite annat än bara hemma, inte att förakta hemmamiljön men jag mår gott att få röra på mig lite..

Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar