jag

jag

måndag 7 januari 2013

Skönaste Söndagen..

På länge...

Vet inte vad det är men jag sover och sover,,orkar inte se något på tvn,,antigen så är jag trött, behöver glasögon eller så är det bara SKIT på tv...

Vi startade dagen med en skidtur, 10 km ..Jag & Fixa och Jonas & Rocky..önskat att spåret till Tjapps varit sladdat för då hade vi tagit en långsväng...vågar inte då det är några skarpa svängar som blir svåra att trampa runt när det bara är hundspann som kört..

Denna bild är från förra våren då vi tog oss en tur ospårat.
 Längtar dig...

Vi såg ju massor av skidor på tv och till middag så kokade jag älgkött i några timmar och gjorde potatispalt med fiberhavregryn och dinkelmjöl...

Gissa om Jonas uppskattade middagen...det gjorde jag också, palten blir mycket godare då man kokar den i buljongen från köttet..

Som avslutning på denna sköna dag så kröp vi ner i badtunnan i nästan 2 timmar..igår så hamnade jag i ett slags meditativt tillstånd, jag vet inte hur länge jag mer som bara flöt omkring...riktigt avslappnande..

Sen blev det tv och soffhäng men då blev jag ju så trött...sov i ca 10 timmar...vad är det som händer...kan bero på att jag jobbat extremt mycket, haft en förkylning som nu börjar ge med sig...eller så är det bara så..

Ha det riktigt bra alla

2 kommentarer: