jag

jag

tisdag 15 oktober 2013

Börjar få...

Klippkort på Sunderbysjukhus...inte för jag är allvarligt sjuk utan för att jag har en ond axel.
Ortopeden vill inte opererar axeln utan vill att jag ska få vara med i ett "axel projekt".
Man tränar efter ett koncept som heter Axelina..
Ungefär, träna tillbaka axelns läge så det finns utrymme för rörelse.
Jag har en förkalkning i axelleden men sjukgymnasten tror att om jag får axeln i rätt läge och att jag börjar använda rätt sorts muskler så ska förkalkningen rymmas utan att ställa till med allt för mycket skada..
5 månader ska jag träna om jag inte är bättre så går de in och opererar..
Jag ska verkligen träna och har så gjort den senaste veckan, märker hur mycket styrka jag tappat under de åren jag har haft besvär.

Hon frågade om det känns något bättre om jag har mindre ont..
-Jag kan ju inte förvänta mig att det ska gå över på ett par dagar då jag har byggt på detta under år, svarade jag.
Så är det ju..ont har jag men ortopeden tyckte att jag skulle ta smärtstillande och det gör jag. Jag blir ju inte frisk men mycket gladare och positivare..

Värsta är ju att man måste shoppa varje gång man är till stan (fnisssss).
Fast igår blev det bara en kökslampa till stugan..

Tror det blir en sväng i skogen idag..kameran med..

Ha en bra dag allihopa där ute

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar