jag

jag

tisdag 8 oktober 2013

Funderar o funderar....

Bara lite tankar om vårt sociala liv..hur det har förändrats genom åren..
Nu kollar vi alla sociala medier för att se vad bekanta gör, förr så gick man och hälsade på eller ringde..nu kollar vi och gillar på facebook eller så smsar vi..

Behöver vi inte längre samtalet?? är vi för upptagna av våra liv att vi inte orkar lyssna på någon annan. Kanske inte hjärnan orkar mer efter all information som vi matas med dagligen..eller...
Vad vet jag, förut har jag försökt hålla kontakt med vänner via telefon ett sätt att bara visa att man bryr sig men jag har som alla andra mer och mer slutat,,känner mig tjatig..

Det bästa för mig och det passar inte alla är nog tiden jag spenderar i naturen, ger mig ro.
Tid för eftertanke...hundarnas samspel med mig är så givande..
Jag vet att detta också kan kännas tjatigt..hundbilder...stubbar och gammskog..
Eller annat ständigt återkommande..

Fast å andra sidan är det ju inget tvång att läsa..
Några bilder från igår..

Riktigt fin morgon var det i skogen.
 Inget är ju som väntans tider,,
 Lilla vackra som fanns på en döende björkstam, gillar det lilla vackra.
 Dagen föres rester delades med Fixagumman. På aftonen stal hon nästan all uppblött mat som jag hade gjort till ALLA hundarna..hon var nog jätte hungrig.. :)
 Dessa solnedgångar..jag vet,,men igår "brann" himlen..
 Idag så får det bli lite inomhusjobb kombinerat med vedjobb och barnpassning..

Ha det så bra

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar