jag

jag

torsdag 17 oktober 2013

Jag undrar..

Blev lite häpen över mitt agerande idag...
Fast tanken slog mig förra veckan också...Tanken av lugn..

Idag så låg jag kvar i under det varma täcket en stund efter att den hade ringt..det brukar jag inte kunna göra..har ofta en inombords känsla av att måsta göra något..

Tänkte idag när klockan stod på 15:17..känner mig som en tonåring..känslan av att kunna ligga i sängen hela dagen..kanske ni minns..om ni gör det så förstår ni känslan..


 Att känna den känslan är för mig underbart..jag kan också säga att börjat sova med smärtstillande är nog det bästa beslut jag tagit på länge..
Ni kanske tänker men....
Jag säger Jo,,igår hade jag massor av smärta i min axel och rygg tog en hel del smärtstillande och just nu känns det helt underbart för att vara mig..
När man tar smärtstillande en hel dag som jag gör så blir kroppen mindre stressad av smärta och slappnar av..därav mindre smärta...
Så ni som läser detta vill jag bara säga ta smärtstillande när ni behöver, tjura inte med att gå och ha ont...

Fast nu var det ju lugnet..harmoni...friskhetstecken eller bara en bra period..
Vet inte men ofta så känner jag lugn när det tysta, vackra vita börjar dingla ner..
Det får vara vad det vill och jag hoppas ju på att det är ett friskhetstecken..vill må så här ALLTID..
Nu måste jag väl sluta här och börja planera för middagen..packa..kanske baka lite..

Ha det så bra mina vänner

4 kommentarer:

  1. Jag tror också man ska ta smärtstillande när man behöver...

    SvaraRadera
  2. Det börjar ibland bli en trend att det är farligt att ta smärtstillande, ser det i jobbet också..Jag tar heller ett piller och få må bra än tjuras att gå och ha ont och vara mest irriterad..

    SvaraRadera
  3. Det som kommer går också.
    Är min filosofi.
    Har aldrig trott på piller och inget piller har hjälp mig.
    Men tror man och det hjälper så ok.
    Jag tror på att det man tror på hjälper.
    Oavsett vad det är.
    Däremot kan jag ta ett piller för att bli en kul typ:)
    Trist nog har jag slutat med det också.
    Allt som ger ont kan man faktiskt ge fan i.
    Tar lite längre tid men ändå.
    Man blir van och det är "borta".
    Själv vägrar jag piller. Jag vänjer mig hellre.
    Piller skapar bara genvägar i huvudet....det onda finns kvar.
    Hitta en annan lösning.......typ utlösning eller nåt egenkroppsligt.
    Med vänlig hälsning/-Anders

    SvaraRadera
  4. Om man går o har ont kan man stressa kroppen till ett långsammare tillfrisknande då kan det vara bättre att ta smärtstillande lite då o då. Jag hoppas ju att jag ska bli bra i axeln. Ryggen har inte att göra något åt . Jag tar bara smärtstillande när jag jobbar o måste sova bra. Fast imorgon ska jag njuta av ett glas rött o då får tabletterna vara :-D / Sofie

    SvaraRadera