jag

jag

måndag 21 oktober 2013

Kallt...

Kallt var det att jaga i helgen, hårda nord/västliga vindar förstärkte bara känslan..
När jag gick där i skogen så började jag undra om jag varit självisk som bosatte mig där jag bor, självisk gentemot Ann..
Tänker om vi farit till en storstad så hade hon kunnat få ett annat liv sett andra saker, upplevt andra saker..vi valde att stanna kvar och vad fick vi för det..det har ju inte direkt blomstrat denna landsända, det enda som händer är att Arvidsjaurs kommun stänger av ytterdelarna i kommunen..som en palliativ människa som kämpar mot döden.
Kroppen stänger ju av de yttre blodomloppet det som innefattar fötter och händer..(byarna på ytterkanten), cirkulationen blir snävare och snävare tillslut så cirkulerar det bara mellan hjärtat och hjärnan (mellan 50 skyltarna vid sjukan och skellefteåbil) sen så dör människan (samhället)....
Man måste hålla igång cirkulationen i kroppen annars så dör den..läs kommunen...har man förlorat en gång cirkulationen i fötterna så man måste amputera och kan då aldrig mer bli cirkulation i den..

Fast jag har också haft det bra om än att jag varit trött..
Lite bilder iaf..


Hundar och åter hundar, hade med mig lillkameran och den gillar inte att det är kallt därför bland annat så blev det lite bilder..Sen så såg jag inte riktigt något att fota för det blev en lite kort tur i skogen på Lördag och Söndag så städade jag upp stugan inför vintern..

Nu har jag lite jobb nätter framför mig och en jobb helg hägrar...hur det då ska gå...

Ha det så bra alla ni där ute

 

1 kommentar: