jag

jag

onsdag 17 augusti 2011

Igår va jag väldans aktiv...

Om vädret varit bättre så hade det nog blivit lite motionerande..
Kan väl göra det ändå men eftersom att jag vill ha med mig en hund och de ska få sova ute till natten så vill jag inte blöta ner dem så mycket..

Funderar på att köpa mig en motionscykel..kunde vara bra att ha en sådan här dag då regnet bara öser ner..
Jag har ju varit van att ha en men Thomas tog den med sig när han flyttade så det blir till att köpa en ny..kanske..

Jag har gjort något som jag skulle ha gjort för länge sedan ...



Rackarns så fint och så mycket plats det blev, för att inte tala om ordning..
Gjorde jag några fynd??? Nix men massa skräp..
Undrar varför jag har 3 flaskor ljus Sirap...fattar inte..i och för sig så ska jag till bagarstugan till veckan så då går det efter bland flaskorna.

Igår så tog vi en prommis här hemma efter stigen mot byavägen..Jonas fick ha 2 hundar, Rocky och Diva.
Själv så hade jag Fixa, Tajson fick stanna hemma för han var ny duschad..

Till att börja med så gick vi men något djur troligen klövvilt med tanke på hur Diva fick fart på sig hade varit efter stigen..

Vi fick halv springa annars hade vi att välja att gå bromsande och det sliter på knäna vill jag lova.

Jonas är väl inte direkt någon löpare, MEN hade han något val??
Jag och Fixa sprang uppför en backe och det var bara för honom att följa med.
-Vad lätt det gick, sa han när vi kom upp..

Klädde mig för att gå men halvsprang 2 km, vad att göra??
Jo, dusch nr 2 den dagen..tur man har en bra lotion :))

Nu väntar 2 nätters jobb och sen LEDIGVECKA ...:))

Ha det bra & sköt om er.

2 kommentarer:

  1. Stackarn Jonas...hinna med dig...kärleken övervinner de flesta backar dock.
    Du får ju ta det försiktigt i början så att Jonas tror att han hänger med.:)

    /Sa han Anders innan han utan kondision och med hjärtat och livet som insatts kravlade sig upp på Storståkke./-Anders

    SvaraRadera
  2. Ha ha...han har varit på Camp Hammaråsen i helgen :))
    /Sofie

    SvaraRadera