jag

jag

tisdag 16 augusti 2011

Vittjåkk är faktiskt finare...

På sommaren tycker jag..

Första gången jag varit och gått där..riktigt fint en pärla i Arvidsjaur som glöms bort sommar tid..

Lite bilder från vår prommis..som ni vet kan man klicka på bilderna så blir de större..ofta blir bilden bättre i ett större format.

Tajson hade ett ben som han var så rädd om.
Var bara tvungen att reta honom lite.
 

Vackra vyer och lätt gått.

Här var vi uppe i storaliften.
Blåste massor gjorde det.

Ser ut nästan som giraffer.

Jag fick oxå vara med på bild :))


Vy över Stenträsket.

En härlig prommis som jag gärna gör om men då vill jag lite mer tid så man kan gå lite vidare och titta.

Vi var lite snabba för i Arvidsjaur hos Jonas mamma vaknades det Blåbärspaj.
Jonas systrar var där också så nu är denna första träff med hans närmaste släkt gjord..Fredrik har jag träffat tidigare..

Idag så är det lite småmulet och lätt duggregn ute så då passar det ju utmärkt med lite hemma pyssel..

Symaskinen har fått jobba lite några hundhalsband blev det och jaktkoppel.
Fönsterputsningen verkar aldrig ta slut...kontoret fick putsade fönster och gardiner..inte helt nöjd med Gardinerna men de får duga ett tag..

Hoppas att ni har det bra och sköt om er..

4 kommentarer:

  1. Håller med om att det är vackert på Vittjåkk på sommaren... och hösten. Tidvis är jag där nästan varje kväll efter jobbet :)

    SvaraRadera
  2. Men vilket sammanträffande! Var och gick där i förrgår, för första gången :) Det är riktigt fint, nästan så att det ligger för nära för att man ska tänka på att "det finns".

    SvaraRadera
  3. Issa- bättre sent än aldrig..

    Vi skulle till Jonas manna och fika sen handla så vi hade lite lite tid, ska försöka ta mig dit och gå lite större men kanske kängor på nu hade vi bara gympa dojor..

    När vi stod där uppe och tittade mot Stenträsket såg det ut som om det är spångat över någon myr...vet någon om det finns någon vandringsled till Akka??
    /Sofie

    SvaraRadera
  4. Stigen vi gick efter fortsätter mot Akka.. Den börjar vid den lilla sjön där och går förbi skidstugan och går runt berget.. Vet inte om det finns nån annan.

    SvaraRadera