jag

jag

fredag 12 augusti 2011

Skogs prommis med Fixa..

Tog jag förra kvällen..en riktig en..så härligt spännande..
När jag gått en stund kom hon tillbaka och vad kände min snuviga näsa..
-SKIIIIT..

Hon hade tydligen "hittat" något mysigt att rulla sig i..vad jag hatar alla dessa bärplockare som bara skiter i skogen och inte täcker över..det borde alla veta att man gör..

Fixa verkade dock hel nöjd ett tag tills vi kom till myren och bäcken.
För då fick hon en avtvättning i kallvattnet..
Lite fick jag kanske bort men en hel del satt kvar..jag hade ju lånat min pappas bil då min egen är på rep..min pappa är PEDANT..

Jag tog min tunna fleecetröja som jag hade på mig och knöt den om hunden så att hon inte skulle skita ner bilen..

Väl hemma så åkte hon i duschen..tvättade upp henne med mitt blomdoftande shampoo så nu luktar hon blommor ist :)) och det är massor bättre.

Blank och fin är hon nu..

När jag ändå befann mig i en Trollskog och hade kameran med mig så blev det nån bild..


Tänker mig att här under skulle det kunna bo Troll.

Det är så vackert att gå i denna Trollskog.
En skog som om det blir Nationalpark av Reivo kommer att ingå.

Det känns i luften just nu att hösten finns där och väntar på att få komma fram..höst vill jag ha länge..snön vill jag ska dröja till November/December om jag fick bestämma...

Ha det så bra och sköt om er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar