jag

jag

tisdag 2 augusti 2011

Jobbar igen ...

Ibland blir jag så less att jobba...jag har jobbar jämt sedan jag var 17 år men jag klagar inte egentligen bara känner för att gnälla lite..

Fast det gör jag inte heller önskade bara att jag var ledig just nu och kunde göra annat..men jag är ju snart ledig igen till Jakten :))

Lite skogsprommisar blir det ju och i Söndags så gick vi ner till "mitt" Braj åtminstone halva tjärn är min och ligger på vårt hemman..

Vi njöt mest av det fina vädret och den härliga tystnaden men vi hade med oss fiskespöna och provade lyckan..0 resultat..

I mossan vid tjärnen så fann jag dessa små "bollar"....vet inte vad det är så därför undrar jag om någon vet...

VAD ÄR DETTA FÖR NÅGOT???

Strunta i mina ovårdade naglar :))


En trevlig prommis var det, svetten kom fram och hundarna var pigga..

Jag har mycket funderingar i huvudet just nu..det ska inte tolkas som något negativ för det är långt dit...tankar över hur allt kan bli i ens liv..

Om man som jag har varit längst ner i mitt känsloliv tror jag att man uppskattar allt det goda som händer..

Så är det för mig och jag njuter av att känna allt det positiva som finns runt om mig just nu..

I ett något svagt ögonblick så satte jag 2 extra nätter under dessa 10 veckor och en av dem kommer i veckan...lite jag önskar det just nu :))
2 nätter kvar sen är jag ledig igen :))

Och då mina vänner så ska jag på en liten kryssning i Luleåskärgård med

M/S Laponia på en skärgårdstur. Foto Eivon Carlsson

Räkfrossa står på menyn i goda vänners sällskap..

Tänk att allt detta finns hemmavid..snacka om att inte vilja se vad vår närhet har att erbjuda..om man far till någon stad söderut så gör man liknande saker utan att fundera..tänker försöka att framöver prova lite "lokala" saker..

Fast nu börjar jakten krypa allt längre närmare och jag har ett litet ordspråk.


"Det man inte hinner göra före älgjakten blir inte gjort denna höst"





4 kommentarer:

  1. Hej
    "lånade" bärbilderna och frågade på en sida där det är växtexperter.
    Enligt dom är det omogna tranbär.
    Blir röda då dom mognar och plockas efer en köldknäpp.
    -Anders

    SvaraRadera
  2. Gillar ordspråket:D så sant så sant

    SvaraRadera
  3. håller med föregående talare, klockrent ordspråk! :D

    SvaraRadera
  4. Anders-Tack..så kul..tranbär, inte dåligt. Kanske jag får fara dit igen och plocka :))
    Ann O Issa..erfarenheten har lärt mig det..sen kan man ju alltid skylla på det om man känner sig lite lat :))
    /Sofie

    SvaraRadera