jag

jag

onsdag 24 augusti 2011

Känner mig rik idag...

Att känna sig rik behöver innebära att man har massor av pengar..
Det kan som i mitt fall innebära att jag har ganska mycket mjukkakor i frysen...

För igår var vi i bagarstugan i Moskosel Jag, Carola och mamma.


Vi började ju med att elda

Sen satte vi degarna på jäsning

Att göra "ämna" lärde jag mig av min pappa för länge sedan.

Sist gräddar man ju de goda rackarna.

En trevlig dag i bagarstugan var det..

Att baka i bagarstuga är det roligaste sättet att baka tycker jag..är man som igår några stycken som hjälps åt går det ju så mycket fortare och roligt är det ju att surra med någon..

Hoppas att ni har det bra och sköt om er.

4 kommentarer:

  1. Tror jag skulle vara gladare om min frys var full med pengar i stället för med mjukkakor.
    Bara en tanke:)
    Mvh/-Anders

    SvaraRadera
  2. Ja inte skulle det väl skada men man kan vara rik på många sätt :))
    Inga pengar i värden kan laga en trasig själ..men goda upplevelser läker massor av sår :))
    /Sofie

    SvaraRadera
  3. Jo..pengr kan laga en trasig själ...åtminstone tillfälligt....eller permanent om man bara har råd med doktorn så att säga.
    Pengar kan faktiskt laga allt.
    Rent statistiskt så kan man se livslängd i propotsion till pengar i olika länder.
    Lite pengar tidig död o s v.
    Trist dock att det ska vara så.
    Och för oss medelfattiga typer finns ju ingen ekomomisk räddning. Vi "fattiga" i sverige dör statistiskt i rätt hög hålder. Tack vare skatten vi betalar till sjukvården troligen.
    Ja visst...kärleken övervinner allt. Det gör den även bland de som bor på soptippen i Rio.
    /-Anders

    SvaraRadera
  4. Att de lever längre kan ha med utbildning att göra oxå har det visat sig. De som har högre utbildning har bättre hälsa. Pengar är alltid bra att ha. Jag brukar säga, har man så man klarar sig och ha lite över för att unna sig något ibland. Då har man tillräckligt med Fritid att uppleva livet. Att jobba som en blådåre bara för att få mer pengar har jag provat genom åren och det har inte gjort mig lyckligare för det, för vart tog fritiden vägen??? Jag jobbar för att få pengar att kunna göra något när jag är ledig och mår mycket bättre..hur ska man mäta vad som är bättre pengar på banken eller ett rikt liv ??
    /Sofie

    SvaraRadera