jag

jag

tisdag 9 augusti 2011

Vissa dagar...

Kan börja så bra men sen vända och det kanske bara behövs ett ord eller en tanke för att hjärnspöken ska komma fram...

Hjärnspöken som bara finns i mitt huvud och är ett gammalt spår sen tidigare.

När man varit verkligen där nere som jag varit tidigare i mitt liv så är det lätt att få fram den känslan igen..en känsla som jag verkligen inte vill ha men som är en del i mitt liv...och jag har accepterat det men kan ibland tycka att det är orättvist att det är så...

Dessa hjärnspöken fanns inom mig ett par timmar men när det verkliga nuet började tränga sig på så for de långt där bak och jag hoppas att de är där för all framtid för de har gjort sitt..

Det verkliga nuet bestod i att jag skulle vara så "duktig"..baka bullar..jag hade redan haft en släng av DAMP..steg upp 05,30..uppskrämd :)) kunde inte somna om så jag började feja på i vardagsrummet..putsade fönstren både ute och inne...bytte nya gardiner..dammtorkade i bokhyllan, tavlor och övriga möbler...sen ner till Arvidsjaur för att lämna in bilen på rep..

När jag var på ICA så fick jag ilet..baka bullar..
räknade ut det så bra..sätta degen när jag kommer hem vid 12,00 tiden..äta lunch medans den jäser..baka ut..grädda klar vid 14 tiden...lägga sig och sova..äta middag hos mamma...så såg min planering ut..

Vad händer jo,,,när jag skulle börja grädda for strömmen och var borta i 2 timmar...tänkte kasta bort allt men hade jag nu lagt ner så mycket jobb så väntar jag...var klar med bullbaket vid 16 tiden..for och åt middag hos mamma..sov sedan en stund innan jag for ner till Arvidsjaur för att träffa min vän...

En vän som jag träffade för en månad sedan men som har fått en stor plats i mitt liv..en vän som ger mig trygghet..närhet och lugn..något som jag verkligen uppskattar....(vi kanske ger varandra annat men det är hemligt:))

Att bara få känna värme och bli kramad blev en lisa för min själ denna dag..tänk så lite man behöver för att helt plötsligt få fina bilder i huvudet..

Idag är en annan dag och hjärnspökena är som bort blåsta..en dag som var som gjord för att sova bort..regn och rusk..men vad händer..vaknar tidigt och är pigg...

Bara att klä på sig Gore Tex kläder och ta en prommis med Fixa.
ÅÅÅÅ vad jag njöt, trots att regnet stundvis piskade i ansikten men så skönt det var...

Nu ska jag vidare...

Ha det så bra och sköt om er..

2 kommentarer:

  1. Naturligtvis läser många dina inlägg.
    Ingen kommer att kommentera detta inlägg.
    För ingen törs.
    Det är för personligt.
    Svenskens förbannade feghet i öppen dager.

    Du...Ta vara på värmen och skit fullständigt i det förflutna.
    Det du går och bär på vet inte jag.
    Men ett livstids nedvärderande av sig själv kan inget vara värt.
    Ta vara på värmen, älska dig själv för du är en bra människa...
    Man kan inte göra annat än att vara en bra människa oavsett..sen får andra ta en för vad man är.
    Jag har gjort saker som allt det du kan göra eller har gjort framdstår som myggfisar i motvind.
    Vem fan går inte omkring med ett tungt ok hängande över axlarna.
    Vem är så jävla "ren" att han/hon kan nedvärdera någon annan...ingen.
    Och är man så jävla självgod att man kan nedvärdera andra så visar det bara på hur jävla korkad man är och det kommer att visa sig i att man står där ensam på sin dödsbädd.

    För ger man inget utan bara tar...vad är man då för en människa.

    Hm..blev lite förbannad där.
    Ta vara på den värme du har i dag förväntningar....hm...kvinnor..
    helt fel..men kör hårt...
    -Anders

    SvaraRadera
  2. Tack Anders..och visst har du rätt..spökena finns där och har fått den plats som de behövde just då...Men jag har lärt mig att hantera dessa fast ibland hinner de slinka in..Jag om någon vet att ingen är Perfekt../Sofie

    SvaraRadera