jag

jag

måndag 8 augusti 2011

Sista helgen...

Som jag känner att det var sommar..för just nu är det 10 grader och blåser massor, regnet är nog inte långt bort.

Men jag deppar inte för det för dessa sista dagarna har varit full av innehåll.

Torsdag var vi på räkfrossa i Luleåskärgård ombord på MS Laponia.
En trevlig kväll som gick kanon fort..övernattning hos brosan och Åsa..alltid trevligt..

Bilderna från Räkfrossan har jag lånat av Carola och Åsa de övriga är från helgen..
Maten var god, drickat gott.

Sällskapet inget att klaga på.

När vi kom från Piteå i Fredags så packade vi om och drog vidare till Jonas stuga.
Lite trist att vädret var så regnit.
Men några skogsturer fick vi.

Rocky lyssnar..fick lite banner för att han och Fixa drog som galningar.
Troligen så fanns det ren i närheten.

Regnet hängde i luften och kom till slut.
Dock inte farligt men så pass mycket att vi uteslöt vidare ute vistelser denna dag. God mat, ett vinglas och annat mys gjorde kvällen trivsam.

Storavan i ett disigt väder.

Ny dag bättre väder.
Fiske Lyckan stod dock bi.

Vi gick i land på en av många holmar för att låta hundarna springa av sig.
Fixa hade lite att göra..Råttjakt..

Lite bilder blev det iaf. glömde både kameran och mobilen när vi var på Räkfrossan..hur kunde det gå till...

Annars så börjar jag ha nedräkning inför jakten..mycket som ska hinnas fixas och kolla upp..bilen, bössan, pejlen....listan kan göras lång..

En höst som jag hoppas på ska bli spännande och nytändande..

Har under några år haft funderingar kring jakten, lusten har varit sviktande.
Orsakerna till det är några..vilka jag inte kommer att räkna upp i detta forum men just nu känns det spännande och bra inför årets jakt..

Jag hoppas att Fixa kommer fram i höst och att allt slit visar ge belöning..för i år ska hon visa vad hon kommer att gå för..tidigare år har hon varit för ung för att ha några speciella krav på sig men i år vill jag börja se vad hon kan gå för.

Hur det än går så är hon ändå min bästa Fixa :))

Träningen har fått lida dessa senaste veckorna..värme både i luften och annars har gjort att träningen har fått stå lite tillbaka, fast det gör inget för jag behöver vila i alla leder, muskler och själen..och vila har de fått..

Känner mig i balans vilket är mycket länge sedan jag varit i..en lisa för själen..

Jag blev skrämd upp i ottan idag men det gör inget för jag har en diger lista på måsten idag..

Ska på jobbet i kväll det känns helt okej..nu börjar det trilla in arbetskompisar från semestern..trevlig, trevligt..

Oj så lång detta blev..

4 kommentarer:

  1. Tack.. Tiden går alldeles för fort bara, han har blivit så stor!
    Ska hälsa min lilla pappa och du får hälsa alla där hemma också! Kommer ni något till Stockholm och springer snart??

    SvaraRadera
  2. I år blir det ingen springande i Stockholm..kanske kommer jag ner senare under hösten för lite avkoppling och shopping..
    /Sofie

    SvaraRadera
  3. Fina bilder! Ser ut att ha varit fint i skogen ändå, trots att vädret inte har varit så jättefint senaste dagarna... men med rätt kläder, ja, du vet ju :)

    SvaraRadera
  4. Vi båda gillar att traska på i skog och mark och då har ju inte vädret någon betydelse..
    Det enda som var synd var att det blev inget fiske i Bergnäsälven...
    /Sofie

    SvaraRadera