jag

jag

onsdag 15 februari 2012

Härlig ledig dag..

Funderar på att använda mig av RUT avdraget....tänk så mycket tid jag kunde göra på bara roliga saker...slippa den ständiga städningen...eller kanske jag skulle reducera hundparken...tänk att leva utan hundar och hundhår...undrar hur det skulle kännas...näää,,,huuuvvva hemska tanke...jag utan hund....

Igår hade jag en riktigt skön dag mesta dels utomhus, vädret var ju skönt , tempen kring -6 och vad passar inte bättre än mycket friskluft..

Hade dagen innan bjudit in Carola för lunch och en skidtur..Lunchen var enkel och god..Omelett med, soltorkade tomater, lök, kassler, fest ost till det en sallad med limeolja...gott och enkelt..skidturen gick bra nästan 8 km blev det..hundarna Tussi och Rocky tycktes sporras av varandra för de låg på..

Carola & Tussi
Trodde att jag skulle vara lite knäckt idag för det blev mycket skidåkning igår först dryga milen med Fixa på skaitskidor som jag inte åkt så mycket denna vinter. Sen skidor med Carola, kan säga att armarna var lite spaghetti liknande :))

En bild till hade jag i kameran, det var från förra dagen då jag tog en prommis med Tajson.
 Nä, nu ska jag tvär städa bort det värsta här hemma sen blir det ute ett tag för vädret är fantastiskt..

Ha det så bra..

3 kommentarer:

  1. Fin tid nu när solen börjar visa sig mer. Det är frustrerande att sitta inne och jobba när solen lyser där ute och det glittrar i snön. Vår-vintern är en så underbar tid :)

    SvaraRadera
  2. Vilken jäkla tur att det finns kvinnor som er...som kan så tydligt se det vackra i Lappland oavsett årstid,temp väder eller nåt annat. Det är vackert, det gör er vackra. Jag träffade såna kvinnor i Canada Yukon och USA Idaho Montana och Alaska. Deras äkta glädje i att bo i utmarken gjorde dom vackra oavsett psykiska eller fysiska skavanker.
    Men så är det ju faktiskt var än man bor tänkte jag...att ärlighet är vackert. Så jag besökte stora städer.
    Nej så är det inte...ärlighet i utmarken är så mycket ärligare än annat. För utsätter man sig för naturens krafter och t o m gillar det. Ja...då är man nog jävligt ärlig.
    Ha det Snöflingor/-Anders

    SvaraRadera
  3. Det är väl nästan ett måste om man ska bo här om man lär sig uppskatta det som finns här...nu går vi mot den finaste av alla årstider....man kan både sola fiska utan att man måste svettas för mycket..../Sofie

    SvaraRadera