jag

jag

onsdag 22 februari 2012

Löparbok...

Fick jag av Åsa...en handbok hur man ska komma igång med löpträning och minimera skadorna..jag har läst och skummat igenom stora delar av den...allt är inte nytt ex kost....just nu ska jag börja vänja in musklerna inför löpträning vilket jag finner nödvändigt då jag mest åker skidor eller går efter skoterspår...jag börjar nu att 3 dagar i veckan power går i 2 veckor..för att starta igång samma muskler som man använder när man springer...

Det jag faktiskt provade igår och fann att det funkade bra att när man värmt upp stretcha lite..för jag har lite besvärligt med vaderna....denna gång ska jag inte ha med någon hund som sliter och drar utan bara mig själv.(fast igår fick Tajson följa med)...när jag kom hem så stretchade jag igenom alla muskler..

Ska bli spännande och se hur det går...jag har en tendens att skynda på lite för mycket men ska nu följa detta....

Igår så var det Piteå..följde pappa till PÄS...lite shopping hann jag med, sprang i många affärer. Med tanke på alla affärer jag var in i så blev det inte mycket handlat...MEN jag fann ett par nya Jeans som satt jätte fint, faktiskt så blev jag riktigt chockad att det gick så enkelt...det är väl ca 3 år sen sist jag köpte ett par nya jeans...visste inte vilken storlek så jag tog den som Åsa brukade köpa..och tame tusan så passade de :))


Idag har jag faktiskt inte så mycket bestämt förutom att jag ska på jobb möte..

Ha det så bra & sköt om er..

2 kommentarer:

  1. Lycka till med löpningen!! Jag gillar den träningsformen riktigt mycket :) Kanske jag skulle anmäla mig till tjejmilen...kanske...

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig riktigt gillat att springa fast nu de senaste åren går det bättre...ska springa vare sig jag älskar det eller inte för jag mår så bra av att motionera...skidåkningen och inlinesåkningen gör att jag har så mycket bättre i min nacke/axlar och rygg...när jag börjar få mycket värk är det bara ut och plåga mig så brukar det släppa..

    SvaraRadera