jag

jag

söndag 7 november 2010

Jobbhelgen snart över..

1 natt kvar att jobba denna helg, en helg som varit lugn..
Sömnen har varit över förväntan har inte sovit så här många timmar på väldigt många månader..

I Fredags så for jag till Tjapps och åkte lite skidor först med Diva sen Fixa och sist med Tajson = ca 18 km...så jädrans skönt för kroppen har bara varit positiv efter det.
Igår så tog jag och Thomas en kvälls prommis med "flickorna" härligt kyligt var det..

Idag så har jag nått ett mål jag haft ett tag..att cykla 5 km på det tyngsta i hyfsad fart..idag så testade jag och det gick kanon...när man lyckas nå ett mål som man satt upp och sen klarar det så fylls man av en sån otrolig skön känsla..
Det viktiga i allt är att man inte sätter för höga mål som man ska klara utan hålla sig relatistisk men ändå inte ha för låga mål för då är det så lätt att mentalt förringa prestationen.

Som jag ofta brukar tänka när jag går i skogen och jaga..
" Det är mycket enklare att gå nerför" därför om jag kan så väljer jag att gå uppför..
När jag åker skidor så vill jag ha mycket uppför för då vet jag att jag kan inte komma undan..
Likadant är det med inlines uppför ger så mycket..nerför med inlines ger en otrolig adrenalin kick, ibland en känsla som jag nästan kunde betala för...

När man bestigt de höga backarna så får man belöningen i att få det lättare inte behöva jobba så mycket..
Är det inte så med det mesta??

Vad jag vill säga är att..gör inte livet för lätt för dig själv..lyssna på kroppen men låt den inte alltid bestämma för då kan man fort bara börja på nerför istället för att bestiga topparna..
Varför alltid välja den enklaste vägen????

CARPE DIEM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar