jag

jag

söndag 3 juli 2011

Fjället 2

Bilderna jag vill visa är så många att jag delar upp dem..klicka på dem så blir de bättre..

Torsdagen var väldigt varm, vi började dagen med en liten promenad med hundarna för att de skulle få röra sig lite. Det verkade som att de blev nöjda..vi fick se en älg också och hundarna gillade doften som den utsöndrade.

Jag och Fixa


Vy över Saddasjön i Piteälven


Vy över Volvojaure i Piteälven


Här börjar vi gå nerför fjäll/bergssidan som är väldigt brant
Tog ca 1,5 h upp dit vi vände och ca 45 min tillbaka.


Det var längesedan jag var så genom svettig. Jag hade känt hur svetten bara rann i nacken och jag hade en känsla av att vara salt klibbig hela jag.
Vi tvättade av oss i sjön med hjälp av en blöt handduk.
Vi var glada att det inte fanns några människor i närheten för då kanske vi hade hamnat på någons fb sida:)
2 nakna kvinnor badandes i en fjällsjö kan lätt bli en "bild"


Så rena vi kände oss efteråt, svalkande avtvättning. Jag kände mig som en ny människa. Surstömming var hur gott som helst denna kväll.
Saltet i fisken behövdes för att fylla upp kroppen igen.

Denna kväll somnade vi nöjda över hur dagen hade blivit..solade hela dagen i bikini åt godmat och den härliga turen på fjället.. Alla sinnen hade fått sitt.

Ha det så bra och sköt om er.

2 kommentarer:

  1. Såg verkligen härligt ut. Fjällen är fantastiska att vara i, avkoppling på en högre nivå :)

    SvaraRadera
  2. Helt klart..det var första gången Carola har varit och gått i fjällen och hon tyckte att det var härligt. Det jag alltid känner när jag är i dessa vidder är hur liten man egentligen är i det stora hela./Sofie

    SvaraRadera