jag

jag

torsdag 7 juli 2011

Skogen läker..

Jag och Carola tog oss en prommis upp till Harrejaurliden en promenad på ca 6 km. Låter kanske inte så märkvärdigt men det är en stig som går genom riktigt gammal skog och är rätt så brant.

Hundarna hade en doft i näsan som gjorde att de gick på som bara den, värst är det nerför..

Det hade regnat flera omgångar så det var rejält blött i skogen ångrade att jag inte hade tagit mina GoreTex brallor..fast det var ju varmt ute så jag började inte frysa..

Några bilder fick jag och ljuset var så skönt..

Här har det börjat plana ut men pulsen är rätt hög.


Fixa och Tussi, för seg kamera de hann ju röra på sig.


För Carola var det första gången hon var upp på toppen sommartid, för många, många år sedan så körde vi upp med skoter. Det var en kväll som gjort för fotande mycket vackert och med ett soldis som svepte in alla berg i fjärran och gav dem en mystik.

Jag fick ingen kanon bild som gör dessa blommor rättvisa men jag lovar att det blommar så vackert i Tjapps hos Svea..likadant varje år.



En härligt tur som började med att vi fick se en älgtjur, kanske 4-6 pinnars..
Tror att det fanns fler älgar i området för hundarna var väldigt PÅ och gick med nosen högt och drog in säkert för dem angenäma dofter.

Nu ska jag rigga upp mig och fara till mamma för att hjälpa henne med lite matlagning..hon har "tjejträff"(mogna) för "tjejer" som vuxit upp i Auktsjaur med henne..

Ha det så bra och sköt om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar