jag

jag

lördag 2 juli 2011

Fjälls tripp med kameran i högsta hugg..

Jag har så många bilder jag vill visa men det tar så lång tid att ladda upp så jag delar upp dem på några inlägg..

Hundarna var ju givetvis med..
Fixa


Syrran, Tussi


Så fint de gjort vid denna kallkällsbäck.
Erland Långdahl torde ha en del i detta..


Rör har lagts dit för att underlätta att ta vatten.
Det hänger en tennkåsa där för den törstige som inget har att dricka ur.
Denna "Troll källa" finns vid vägen mellan Norra Bergnäs och Varrasviken.


Här har vi just startar på stigen uppför mot Fjället.
Just här är det bara lite uppför.


Här är vi Fjällbjörkskogen och här är det brant.


Äntligen uppe..hårt lagom lutning och FRISKA vindar vilket uppskattades.
För i björkskogen var det en och annan små jä'''a.


Här pustar vi ut på den högsta punkten.
Vatten och torrkött stod på menyn..

Det tog 1 1/2 timme ca upp och 45 minuter ner...men så skönt det var. Gick upp här några gånger i våras men detta var mycket vackrare. Man blir bländad av all skönhet i naturen när man går sträckan genom granskogen. Massor av blommor och grönaväxter..fotade inget just där för det var masssssor av mygg och knott..

Jag kommer med fler bilder..

Ha det så bra och sköt om er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar