jag

jag

onsdag 20 juli 2011

Skogsmulle??

Fast jag njuter av att få vistas i skog och mark, har man sen en kompis som också tycker att det är härligt så är det ju inte fel..Igår så gick vi upp till Toppstugan på Eriklarsaberget i Moskosel.

En fin sträcka som inte är alltför brant, hårt och fint att gå så nästan alla kan gå upp dit..för er som inte varit dit sommartid..gå upp för det är värt allt besvär för utsikten är super fin..kan dock tycka att det vore skoj om det varit skyltat så fler upptäcker denna fina stig..

Massor av bilder blev det..
I början av stigen.


Vacker bäck som vi gick över.


De har lagt stockar för att jämna ut vägen. Mindre skrå.


En riktigt fin stuga.


Den finns ett stativ där uppe där man kan fästa en kikare.
Kikaren finns i stugan såg vi senare.


Riktning väst, nord/väst, uppöver Piteälven.


Burma bron efter E45 an


Mot Moskosel.


Carola fotar också..


Jag och Fixa.

Dagens "gamm tall"

En mycket fin tripp måste jag säga. Har varit dit med skoter några gånger men det är helt klart på sommaren man ska besöka toppstugan. För det är fint att gå upp, stigen hård eftersom det nästan är hed land..färgerna, ska dit till hösten för det är massor av lövträd i skogarna runt stugan..

Jag kan lova att svetten rann när vi kom ner för vädret vände...fick sitta med byxorna ner hasade runt fötterna i bilen hem för svetten klistrade fast dem runt bena..vi stannade på Campingen i Moskosel och åt en glass..mmm så god den var, svalkande..att jag sen såg ut som en riktig skogsmulle med skjortan utanför mina hjälpligt uppdragna byxor, svetten rann nerför pannan och så hade jag min fina rosa camouflage keps, alltid retar det någon med en rosa keps, vore en syn att lägga ut en bild av denna svettiga hjälpligt klädda kvinna på nätet:))

Ha det så bra och sköt om er.

Tur att kameran var i bilen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar