jag

jag

tisdag 19 juli 2011

Ni som aldrig varit dit..

Far till Kallkällan på Slengmyren..så fint och skönt.
Spångat hela vägen över myren så det är inga problem att ta sig dit.

Nu hoppas jag att det går bättre att ladda upp bilder.(tryck på bilderna)

Det turkosa vattnet är nästan magiskt.

Det bara kokar upp nytt vatten.

Den är flera meter djup.

En fin rastplats.

De börjar komma till sin rätta dessa fantastiska bär.

Upptäckte att jag hade lite smuts på linsen.
Kan vara en hundnos som gjort den :))

Denna lilla promenad till denna fantastiska kallkälla var helt fantastisk, att bara sitta och njuta av hela allt. Det turkosa vattnet, hundar som njöt, vinden som var precis lagom för att hålla myggen borta. Att det sen var så tyst och man slapp höra trafiken gjorde ju inte ont.

Säger igen gå ner dit, ca 700 meter från Häggsjölidenvägen.
Värt varje meter..

Ha det bra och sköt om er.

3 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Jag har aldrig varit där fastän jag bor nära och har bott ännu närmare förr... Men vet man inte om det så är det ju inte så självklart :)

    SvaraRadera
  2. Men så fint! Får blir en grej att lägga till på "att göra listan" :)

    SvaraRadera
  3. Jo det är nästan magiskt detta turkosa vatten../Sofie

    SvaraRadera