jag

jag

lördag 12 november 2011

att göra allt rätt eller göra något...

Ibland så blir jag lite fundersam på hur vi tänker...

Att ha lite små negativa kommentarer, påpeka att allt inte är perfekt utan att säga det rakt ut..

Jag brukar inte bry mig för jag vet att någonstans innerst inne hos dem så finns felet, det har ingenting med mig att göra..

En sån sak som löpning...jag började om att löpträna för 3 år sedan, hade före det inte sprungit många metrar..att jag börjar berodde på att jag ville hålla uppe flåset när jag inte åkte skidor..

Tänkte då jag började denna gång ska jag inte gå på för fort som alla andra gånger jag prövat att börja löpträna.

Nä, jag tog det lugnt, att jag tog det lugnt var vaderna som skrek ut smärta inte lungorna eller mjölksyran i låren som larmade om överansträngning..

Jag hade Åsa och Ann som bollplank för de är de enda som jag har nära som springer..

Jag började med att springa 100 meter, gå 100 meter. Byggde på det successivt.
Tror att det var denna start som gör att jag fortfarande springer lite då och då och faktiskt finner nöje med det..

Jag springer inte milvis, jag springer inte speciellt fort MEN jag springer..
Och det gör mig så nöjd..ni läsare som inte springer behöver inte heller göra det men prova gärna mitt upplägg..

Nu längtar jag att det vore snö och skidspåren klara för då hade min löprunda på 5 km idag kunnats ökas på med en 1a framför och skidåkning classisk stod i min tränings kalender..
Den tiden kommer nog så jag får väl löpträna då..


ikväll var löprundan Auktsjaur-Näverlien t.o.r nästan magisk..jag sprang i fullmånens sken..vädret klart -4 och ingen blåst..


Ha det så bra och sköt om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar