jag

jag

fredag 11 november 2011

Härlig prommis i bilder..


Så här nöjd var Carola när vi kommit upp på toppen av Harrejaurliden.
När jag ringde och föreslog denna prommis så sa hon.
-Det orkar jag inte..
-nä hä sa jag vi går så långt du orkar då.
Hon fick ta täten och hålla tempot..
Bilden säger resten

På väg uppför och då menar jag uppför tog jag denna bild
Helt otroligt fint var det i skogen denna dag.
Myren vid Svarthålskojan
November ljuset gjorde allt fantastiskt fint
Denna jätte tall står efter stigen bara några hundra meter från Svarthålskojan.
En bra paustall.
Stubbe?? tycker att dessa skapelser är fin fula.
Helt fantastisk utsikt och vackra vyer denna dag.
Om ni klickar så att bilden blir större ser ni den tunna isen på sjön Braj.
En promenad som var som gjuten för själen.
Carola är massor glad att hon följde med och det är alltid roligt att ha en vän med sig på lite äventyr..

Sa till Carola..tänk om det inte är någon snö till nyår vore det inte häftigt att vara på toppen på natten.
Om det vore klart skulle man nog kunna se enormt många raketer...igår såg vi fjällen från toppen och oändligt många berg runt om som är väldigt långt borta.

Ha det så bra och sköt om er


4 kommentarer:

  1. Suverän första bild med tjejen som verkligen ger glädje över vyn.

    Förstår inte varför du ska envisas med att sen sätta texten ovanför bilderna. Hela jäkla mediasamhället har alltid texten under bilden.

    Nåja..alla har vi små egenheter. Men du, har du sett en enda bild i något annat sammanhang som har texten ovanför bilden?
    :) Spelar egentligen ingen roll för mig eftersom jag vet. Men....
    Hellre en massa bilder med text ovanför än inga bilder alls.
    -/:Anders (rättrådige tönten)

    SvaraRadera
  2. Det är bara för att jag ofta ger bilden en text..nästan en rubrik..när jag läser bloggar så ser jag bilden men läser sällan texten..se mina texter som rubriker då förstår du varför..

    SvaraRadera
  3. Det är helt ok..du är bäst hur än du gör!!!
    Man behöver inte förklara sig.
    Du borde be mig fara i stället...
    Gör som du vill min vän!!!
    Kram/-Anders

    SvaraRadera
  4. Jag gör som jag vill..det borde du väl veta :))
    har fotat väldigt lite denna höst men förra dagen hade jag önskat att jag hade en bättre kamera så att jag hade kunnat fota vyerna för det var VÄLDIGT klart vi såg hur långt som helst :))

    SvaraRadera