jag

jag

söndag 20 november 2011

vilken sköön heeelg...

HELT pucko är bloggen idag..det är inte jag som gör de långa avstånden...fattar inte varför det blir så här :((

I Fredags hade vi middag hemma, Carola min vän önskade sig en middag av hare och vad gör man inte för vänner...

Menyn var..
Förrätt...toast Sleng. 
Varmrätt..Hargryta , broccoli och brysselkå samt koktpotatis
Dessert...socker stekta äpplen med mascarpone creme


När jag ändå var på gång så bjöd vi in förutom Åke, Carola & Klas även min mamma och Jonas syster Mona.
Jag tror att det gick hem för det blev inte mycket kvar..


Lördagen spenderades i skogarna runt Tjapps på jakt efter en fågel men de lyste med sin frånvaro..en Räv såg vi.


Lite bilder tog jag..
Lapplands mode ??
Glad är han, fast det är han ofta.










































Väcker är det silvriga Novemberljuset.


























Som sagt vackrast är vad naturen själv skapar.
































Lördags kväll var vi bjudna till Jonas bror Fredrik och hans fru Britt..
Menyn var Gås, gäss som de hade skjutit i höst...mmmm så gott, mycket viltsmak..
Så det har blivit en helg med vin till maten i dagarna 2 , tur man nu jobbar 2 helger i sträck :))
Idag har vi styckat en kalv så nu har vi åtnjutit en god middag med ofrösse köttä :))


Ha det så bra & sköt om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar