jag

jag

torsdag 10 november 2011

Ska försöka få nått gjort..

IDAG...

Men det känns trögt ska jag säga, känner mig som hundarna som kurat ihop sig i sängen :))

Trött och seg är jag, fick ingen bra sömn speedade upp lite innan läggdags och då var det kört, kanske det berodde på allt kaffe som jag drack under eftermiddagen och kvällen..inte bra..fast mest tror jag att det var denna som gjorde det..


Bilden tog Jonas igår kväll här ute..

Vi hade ett möte på jobbet igår och då kom detta med fullmånens kraft..att man sover sämre när det är fullmåne..

Så många är "drabbade" men det finns tydligen inte några "bevis" för detta..

Då frågar jag..finns allt bara om man kliniskt kan bevisa existens..
Kommer mänskligheten att få svar på alla "frågor"
Behöver vi få svar på alla "frågor"...

Kan det kanske vara lite skönt att det finns vissa saker som inte går att bevisa...att vi människor har något att fundera över...känna saker som ingen kan komma och säga "det är nonsen för det går inte att bevisa".

Att få känna fullmånens kraft...kan någon bevisa vad kärlek är eller vad tillfredsställelse är..vissa må bra saker kan de "bevisa" som blodtryck hormon balans etc...men jag kan vara olycklig och ändå inte ha något "fel", jag kan vara lycklig och ha hur många "fel" som helst...

Ibland är det tur att de inte kan sätta en stämpel på allt och säga."du mår bra, för det visar allt kliniskt på " ..

Därför tror jag på fullmånen, för det är en sån sak som massor av människor accepterar för det är bara så..min farmor sa också alltid att fullmånen gjorde henne sömnlös..

Kanske är det "tänkt" att just när det är fullmåne så skulle vi människor kunna förflytta oss även på natten, för vi har ju varit ett vandrande folk..och de tillbad månar och solar för att få kraft...

Kanske är det det vi stressade nutids människor borde göra..ha mer tro på vad naturens krafter gör oss...även om det inte går att bevisa kliniskt så ger naturen kraft..en kraft som inga mediciner kan ge..

Nu ska jag klä på mig och ta mig en prommis i skogen med Carola, Tussi och Tajjan..vi ska promenera i fin gammelskog och hämta energi och kraft..

Ha det bra och sköt om er..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar